MADRID 23 jul. (EUROPA PRESS) -
Gas Natural Fenosa ha registrat en els seus comptes del primer semestre de l'any un deteriorament comptable per valor de 70 milions d'euros relacionat amb la planta de gas egípcia de Damietta, l'activitat de la qual s'ha vist danyada pels talls de subministrament a causa de les convulsions polítiques que viu el país.
Durant una conferència amb analistes, el conseller delegat de la companyia, Rafael Villaseca, ha indicat que la societat conjunta amb ENI que opera la planta, Unión Fenosa Gas, ha pres accions legals per revertir la situació, si bé en paral·lel s'ha iniciat un front de diàleg amb les noves autoritats del país.
"Fins ara no hem tingut diàleg fluid amb les autoritats egípcies. Ja està començat. Hem aplicat el deteriorament comptable per un període temporal, davant de la possibilitat que la situació persisteixi, però confiem que les coses millorin", ha afirmat.
En concret, el deteriorament correspon a la pèrdua del valor assignat en la combinació de negocis d'Unión Fenosa als drets de processament de gas que manté Gas Natural Fenosa a través de la seva participada Unión Fenosa Gas a la planta de Damietta, ha assenyalat l'empresa.
PROVISIONS DE 114 MILIONS
Aquesta mesura, fruit de la "parada temporal" de la planta, contribueix que la partida total de provisions de Gas Natural Fenosa per al primer semestre de l'any ascendeixi a 114 milions, front a 107 milions en el semestre del 2012.
La situació a Egipte ha fet que la societat conjunta Unión Fenosa Gas registri una caiguda del 54% en el seu benefici brut d'explotació (Ebitda) durant el primer semestre de l'any, fins a 78 milions d'euros.
Durant la conferència amb analistes, Villaseca ha estat preguntat sobre la possibilitat que Repsol vengui la seva participació en Gas Natural Fenosa: "No tenim cap indicació. Fa un mes i escaig ja van manifestar que no estaven en aquesta idea", ha apuntat en al·lusió a Repsol.