BARCELONA 16 set. (EUROPA PRESS) -
Gas Natural Fenosa lidera el projecte europeu 'Gas as an alternative for road transport' (Garnet), l'objectiu del qual és la creació d'una xarxa transeuropea d'estacions de subministrament de Gas Natural Líquid (GNL).
En un comunicat aquest dilluns, l'energètica ha explicat que el projecte Garnet analitza quines són les millors opcions de la xarxa, tant des del punt de vista tecnològic com econòmic.
Té un pressupost total de 3,8 milions d'euros i disposa d'una ajuda financera d'1,9 milions de l'Agència Europea de Xarxes de Transport Transeuropeu (Ten-T EA).
Per fer l'estudi i valorar els resultats, s'estan implantant a Espanya set estacions de servei de GNL --quatre fixes i tres mòbils--, en les que s'assajaran les tecnologies amb més potencial de desplegament a nivell europeu.
Les estacions s'ubicaran en alguns dels principals corredors europeus de tràfic de mercaderies, a una distància adequada perquè els camions que utilitzin aquest combustible puguin circular sense problemes de subministrament.
MEDI AMBIENT
El projecte Garnet s'inscriu dins dels objectius de la UE per al transport per carretera, orientats a promoure i harmonitzar serveis més "segurs, eficients i menys contaminants".
Segons ha defensat la companyia, l'ús del gas natural com a combustible per al transport contribueix a millorar la qualitat de l'aire, ja que redueix en més d'un 85% les emissions d'òxids de nitrogen i de partícules en suspensió.
També disminueix en un 20% les emissions de CO2 --principal gas d'efecte hivernacle-- i la contaminació acústica, a causa que un vehicle de gas natural redueix fins al 50% el soroll que genera el motor.
Una altra dels avantatges que ha esgrimit és que el seu ús permet estalviar fins a un 30% si es compara amb el gasoil, i fins a la meitat si es compara amb la gasolina.
Gas Natural Fenosa és líder a Espanya en la comercialització d'aquest tipus de combustible per a l'automoció i, a més del GNL, ofereix el gas natural comprimit (GNC).