Publicat 20/10/2014 14:18

Gas Natural Fenosa i Baleària faran el primer motor de gas natural per a vaixells de passatgers a Espanya

Daniel López (Gas Natural Fenosa) Adolfo Utor (Baleària)
EUROPA PRESS

Eliminarà emissions d'òxid de sofre, reduirà un 40% la de CO2 i un 35% la d'òxid de nitrogen

BARCELONA, 20 oct. (EUROPA PRESS) -

Gas Natural Fenosa i Baleària han acordat aquest dilluns desenvolupar i instal·lar un motor de gas natural i un tanc de gas natural liquat (GNL) en el ferri 'Abel Matutes', que opera diàriament la línia Barcelona-Palma, el que suposarà reduir les emissions contaminants tant al voltant del Port de Barcelona com del de Palma.

El director general de Negocis Minoristes d'Energia de Gas Natural Fenosa, Daniel López, i el president de Baleària, Adolfo Utor, han formalitzat l'acord, i han destacat en roda de premsa que és un projecte pioner a Espanya i al sud d'Europa.

Aquesta tecnologia reduirà emissions i estalviarà anualment unes 4.000 tones de diòxid de carboni (40% del consum total anual), més de 60 tones d'òxid de nitrogen (un 35%), i l'eliminació de totes les partícules d'òxid de sofre.

López ha assenyalat que Gas Natural treballa amb el Port de Barcelona, la Generalitat i les empreses instal·lades a la zona portuària per fer possible l'ús del gas natural, un "combustible pont" entre les energies actuals i les del futur, que hauran de ser molt més netes.

Per la seva banda, el president de Baleària ha assenyalat que el 'Abel Matutes' serà el primer vaixell en funcionar amb gas natural liquat, però la companyia estudia ampliar el nombre de vaixells, i tots els nous funcionaran amb gas natural "sens dubte".

FUNCIONAMENT EL 2015

Està previst que a començaments del 2015 s'iniciïn les obres per instal·lar un motor de gas auxiliar i un tanc de 30 metres cúbics --que dóna autonomia per a una setmana-- en la coberta del ferri 'Abel Matutes' de Baleària, i també s'instal·larà una planta de tractament de gas a la mateixa coberta superior.

La inversió del projecte serà de 3 milions d'euros, aportats íntegrament per Gas Natural Fenosa.

Adolfo Utor ha explicat que el ferri farà una parada a la primavera per fer la instal·lació, i la intenció és que a l'estiu ja pugui funcionar amb subministrament de gas natural.

A més de les instal·lacions en el mateix vaixell, l'acord preveu desenvolupar una connexió a una infraestructura de gas natural canalitzat al Port de Barcelona, que permetrà, quan el vaixell estigui atracat, posar en marxa un sistema versàtil: el motor de gas natural podrà funcionar mitjançant aquesta connexió a la infraestructura de distribució o a través del tanc de GNL ubicat en la coberta.

A més, el vaixell consumirà gas natural en les maniobres d'aproximació i sortida del port per a la producció d'energia elèctrica, substituint el combustible habitual.

Amb una eslora de 190 metres, el ferri 'Abel Matute' té capacitat per a 900 persones i 2.235 metres lineals de càrrega rodada.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés