Publicat 11/06/2024 13:54

García-Castellón demana a les parts que informin sobre l'aplicació de l'amnistia en la causa de Tsunami Democrtic

Archivo - Un agent de policia a l'entrada de l'Audincia Nacional
Fernando Sánchez - Europa Press - Archivo

MADRID 11 juny (EUROPA PRESS) -

El jutge de l'Audincia Nacional Manuel García-Castellón ha demanat a la Fiscalia i a les parts personades en la causa en la qual investiga la plataforma independentista Tsunami Democrtic que informin en un termini mxim de 10 dies sobre la possibilitat d'aplicar la llei d'amnistia publicada aquest mateix dimarts en el Butlletí Oficial de l'Estat.

En una interlocutria recollida per Europa Press, el titular del jutjat central d'instrucció 6 assenyala que "en conformitat amb el que disposa l'art 9.1. de la llei, l'amnistia d'actes tipificats com a delictes ser aplicada pels rgans judicials determinats en l'article 11 d'aquesta llei, d'ofici o a instncies de part o del ministeri fiscal i, en tot cas, amb prvia audincia del ministeri fiscal i de les parts".

Aquesta és la raó per la qual l'instructor acorda traslladar al ministeri fiscal i a altres parts personades que en el termini mxim de deu dies informin sobre l'aplicabilitat o inaplicabilitat de la norma, conforme als articles 1 i 2 de l'esmentada llei.

Cal destacar que en aquesta causa García-Castellón investiga el suposat paper de la plataforma independentista en els aldarulls que es van produir arran de la sentncia del Tribunal Suprem que condemnava els líders del procés l'octubre del 2019.

Hi estan investigats la secretria general d'ERC, Marta Rovira; el cap de gabinet de l'expresident Carles Puigdemont, Josep Lluís Alay; la dirigent d'ERC Marta Molina; l'empresari Oriol Soler; l'exsecretari d'Organització d'ERC Xavier Vendrell; el periodista Jesús Rodríguez Sellés; l'empresari Josep Campmajó; el considerat tresorer de Tsunami Jaume Cabani; el dirigent d'mnium Oleguer Serra i el banquer Nicola Flavio Guilio.