El grup transporta el 47% dels passatgers entre 2011 i 2023
VILADECANS (BARCELONA), 19 (EUROPA PRESS)
El CEO del grup aeri International Airlines Group (IAG) s'ha mostrat partidari d'ampliar l'Aeroport de Barcelona-el Prat "tenint en compte" la sostenibilitat ambiental i econòmica, si bé ha rebutjat posicionar-se respecte a les propostes presentades fins ara.
Ha opinat que la iniciativa "no tindria sentit" si repercuteix en les taxes dels passatgers o si evita assolir els objectius mediambientals, en una roda de premsa aquest dilluns a la seu de Vueling a Viladecans (Barcelona).
"Creiem que Barcelona té capacitat per a més vols i més avions, d'una manera sostenible", ha defensat al costat de la CEO de Vueling, Carolina Martinoli; el de Level, Fernando Candela, i la directora de consultoria estratègica i economia de PwC, Anna Merino.
Sobre la possibilitat de connectar l'Aeroport de Barcelona amb d'altres a Catalunya, ha advertit que "quan un vol construir un hub, els vols han de connectar", i ha diferenciat aquest plantejament del funcionament de les infraestructures aeroportuàries de Londres (Regne Unit).
IAG ÉS UN "MOTOR" PER AL PRAT
Les aerolínies propietat de IAG --Iberia, British Airways, Vueling, Aer Lingus i Level-- han transportat el 47% dels passatgers que han passat pel Prat entre 2011 i 2023, segons un estudi de PwC sobre l'impacte del grup a Catalunya.
La directora de consultoria estratègica i economia de PwC, Anna Merino, ha defensat que "l'activitat de IAG és clarament el motor de l'aeroport" i n'ha destacat el creixement del 8,7% --sense tenir en compte els anys de pandèmia--, respecte al 0,9% de la resta d'aerolínies.