Proposa una modificació de l'impost de successions per recaptar 300 milions addicionals
BARCELONA, 4 des. (EUROPA PRESS) -
El secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, ha considerat "hipòcrita" que el conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, aplaudeixi que l'increment de la partida per a la Renda Mínima d'Inserció (RMI) en els pressupostos del 2014 permetrà augmentar el nombre de receptors de 23.000 a 28.000.
En roda de premsa aquest dimecres, Gallego ha argumentat que "és una afirmació hipòcrita" perquè abans que el Govern de CiU modifiqués els requisits per accedir al conegut com a Pirmi l'agost del 2011 hi havia més de 30.000 beneficiaris, que es van retallar fins a 23.000 actuals.
"Estem clarament pitjor que el 2010 en molts aspectes, i situar els usuaris de la RMI per sota dels quals hi havia el 2010 demostra que els pressupostos del 2014 són clarament antisocials", ha manifestat Gallego, que ha assegurat que són uns comptes que no ajuden ni a l'economia ni a les persones.
Ha criticat que la despesa social en salut i educació es redueix en un 9,6%, la qual cosa els situa a nivells del 2004, i que la inversió pública cau un 39% respecte al 2012, situant-se a nivells dels anys 90.
Gallego s'ha sumat a les crítiques al Govern català per no haver concretat les concessions i privatitzacions que preveu fer per ingressar 2.318 milions d'euros, i ha alertat que és "preocupant" que es plantegi vendre els pisos de protecció oficial.
Pel que fa a l'impost de successions, ha considerat que la quantitat que es preveu recaptar és "clarament insuficient" i no arriba ni a recuperar l'última retallada feta pel primer Govern de CiU, ja que el 2008 es van recaptar 897 milions d'euros i per a l'any que ve es preveuen 241.
Ha explicat que CCOO proposa que en la tramitació parlamentària es redueixin les bonificacions en els grups I i II i s'apliquin només a herències inferiors a 200.000 euros, mantenint exempte de pagament, com fins ara, l'habitatge habitual fins a 500.000 euros.
Ha argumentat que amb aquesta proposta es podrien recaptar uns 300 milions d'euros addicionals procedents de "persones acomodades".