Publicado 01/10/2021 14:21

Una galeria al túnel de Puymorent evitar tancaments a l'RN20, que uneix Andorra i Frana

El ministre Filloy presideix la reunió a les installacions de la CEA
CEA

L'obra s'emmarca en l'acord entre tots dos pasos per millorar els accessos rodats

ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 1 oct. (EUROPA PRESS) -

Una galeria a l'entrada nord del túnel de Puymorent permetr el pas i evitar els tancaments a la carretera RN20, que uneix Andorra i Frana, habituals a l'hivern.

Segons explica el Govern d'Andorra en un comunicat aquest divendres, la galeria tindr 320 metres i est previst que la definició del projecte comenci a mitjan 2022, per comenar la construcció el 2023.

L'obra es far amb la previsió de comptar amb un trnsit diari d'uns 7.000 vehicles, poder acollir transport de material perillós i autoritzar la circulació de bicicletes, tot i que amb la prohibició per als vianants.

Es preveu que les obres s'allarguin durant dos anys i tinguin un cost d'entre 14 i 16 milions d'euros, una de les partides més importants de l'acord internacional signat entre Andorra i Frana pel qual s'estan fent diferents millores als accessos al Principat.

El ministre de Territori i Habitatge andorr, Víctor Filloy, ha presentat aquesta obra, a més d'altres treballs de millora en els accessos rodats al país, aquest divendres davant la Confederació Empresarial Andorrana (CEA).

PROJECTE SAPYRA

Filloy ha exposat els diferents projectes per estabilitzar els corredors d'allaus i la construcció de proteccions que s'han fet a l'RN20, RN320 i RN22, i ha recordat que algunes de les obres sobre aquestes infraestructures s'inclouen en l'acord signat entre Andorra i Frana el 2017 per millorar els accessos rodats.

L'import total de les accions emmarcades en l'acord ascendeix a 157,9 milions d'euros, i es complementa amb les obres i mesures del projecte Sapyra --que té l'objectiu de millorar la seguretat dels accessos pirinencs a Andorra davant el risc d'allaus--.

D'aquests, l'acord internacional preveu una partida de 21 milions, aportats a parts iguals entre els dos pasos, destinada a protegir l'eix viari de riscos naturals, tant geolgics com d'allaus de neu.

Filloy ha recordat que hi ha altres projectes que s'emmarquen en el projecte Sapyra, que es beneficia del programa Poctefa de fons europeus de desenvolupament transfronterer als Pirineus, amb un pressupost de 4 milions.

"El Sapyra és anterior i independent de l'acord internacional entre Andorra i Frana, si bé tots dos projectes s'han convertit en complementaris en la millora de la connexió rodada entre els dos pasos", aclareix el Govern en el comunicat.

En aquest sentit, Filloy s'ha referit al corredor d'allaus H4, prop de la població francesa de l'Hospitalet, a l'RN20, que és "l'obra més important de Sapyra", resumeix l'executiu andorr.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés