Publicat 02/02/2015 13:05

Gaes preveu 30 obertures aquest 2015 i desembarcar a Colòmbia i Panamà

El consejero delegado de Gaes, Antonio Gassó
GAES

Estima facturar 190 milions aquest any després de tancar el 2014 amb vendes de 187 milions, un 6,8% més

BARCELONA, 2 febr. (EUROPA PRESS) -

La companyia de solucions auditives Gaes preveu entre 25 i 30 obertures per a aquest 2015, quan desembarcarà a Colòmbia i Panamà per consolidar la seva presència a Llatinoamèrica, un mercat que li està donant molt bons resultats.

"Estem molt focalitzats a Llatinoamèrica, i l'any vinent o el 2017 volem entrar al Perú", ha assegurat el director general i conseller delegat de Gaes, Antonio Gassó, en roda de premsa aquest dilluns.

Gaes es va llançar a l'aventura internacional fa més de 20 anys amb Portugal, i des d'aleshores s'ha posicionat com un jugador rellevant al mercat de l'audició a Turquia, Xile, l'Argentina i l'Equador, país on, tot i haver obert fa tan sols un any, tindrà 12 centres aquest 2015.

L'estratègia a Llatinoamèrica no passa, tot i això, per obrir noves fàbriques en aquest mercat, tot i que Gassó no descarta l'adquisició d'alguna empresa local, com va fer el 2012 a l'Equador amb la companyia d'audiòfons Audio Vital.

Ha sostingut que el recorregut de Gaes --fundada el 1949 per Juan Gassó i José María Espoy-- en mercats exteriors és considerable, ja que el 7% de la població mundial té algun problema auditiu, i tan sols una de cada quatre persones estan tractades adequadament.

La companyia, ara capitanejada per la segona generació de la família Gassó, té una xarxa comercial de 600 botigues, de les quals 500 s'ubiquen a tota Espanya i d'aquestes un centenar a Catalunya, on treballen 500 persones --la plantilla total puja a 1.600 treballadors--.

L'empresa, que ha aconseguit mantenir el volum de negoci durant la crisi, ha tancat el 2014 amb unes vendes de 187 milions d'euros, un 6,8% més, i les previsions més prudents passen per créixer moderadament aquest 2015, fins a, com a mínim, 190 milions d'euros.

"No ens posem límits, creixerem tot el que puguem", ha asseverat Gassó, que aclareix que aquest creixement més moderat per a aquest any es deu al fet que el resultat del 2014 es va beneficiar de dos concursos públics guanyats a l'Equador i de la venda a l'engròs a Turquia, en canvi, aquest 2015 s'apostarà únicament per la venda pròpia i s'abandonarà la distribució.

"Hem mantingut la facturació durant aquests anys, però hem crescut més a l'exterior", ha apuntat, i ha indicat que l'objectiu és que les vendes en mercats exteriors suposin un 20% de la facturació total, respecte del 15% actual.

L'AUDIÒFON DEL FUTUR

Gaes, que comercialitza audiòfons sota la marca pròpia Microson, ha invertit una mitjana de 800.000 euros en innovació en els dos últims anys, el que li ha permès oferir audiòfons amb altes prestacions, que a Espanya tenen un preu mitjà d'uns 1.500 euros: "Realment és com dur un ordinador a l'oïda. Es poden rebre missatges i connectar l'audiòfon amb el mòbil. Cal buscar l'audiòfon del futur".

Gaes també ha innovat en la tècnica de l'implant coclear, un implant auditiu que s'activa un mes després de la cirurgia --la persona que el rep ha d'assistir a sessions de programació i ajust, a més de fer una rehabilitació auditiva--, un àmbit amb el qual la companyia factura 12 milions d'euros anuals.

L'empresa també realitza diversos projectes solidaris i de voluntariat a través de Gaes Solidària, que aquest any passarà a convertir-se en una fundació dirigida per María José Gassó per guanyar visibilitat i augmentar les seves col·laboracions amb altres entitats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés