A Domènech: "ERC no pacta amb carcellers ni amb expoliadors"
MATARÓ, BARCELONA, 17 des. (EUROPA PRESS) -
El diputat d'ERC al Congrés Gabriel Rufián ha enviat aquest diumenge un missatge a l'exministre del Govern de Felipe González (PSOE) Josep Borrell, en resposta a les seves declaracions sobre que cal desinfectar les ferides del procés independentista: "El millor desinfectant és la calç viva i cal escoltar sempre als experts".
En un míting d'ERC a Mataró, Rufián ha afirmat que "el poble de Catalunya autodeterminat és l'única amenaça al règim del 78" i ha assegurat que votar no trenca res, ni a un país ni, ni molt menys un país que ja està trencat, segons ell.
Segons el diputat d'ERC, allò que trenca a Espanya no són els llaços ni les bufandes grogues: "El que trenca a Espanya és el groc en els noms dels corruptes de Bárcenas".
"Ells han fet de les seves presons el nostre pitjor malson. Fem de la urnes la seva. Ells ens van moldre a bastonades l'1-O. Els hem de moldre a vots", ha assenyalat.
A DOMÈNECH I ARRIMADAS
Rufián s'ha dirigit al candidat de CatECP, Xavier Domènech, que no descarta un pacte amb ERC i PSC, dient-li que a ERC "no pacten ni amb carcellers ni amb expoliadors" i ha expressat que és molt poc comú tenir tanta por.
En relació a les declaracions de l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, que va demanar la sortida de la presó dels consellers cessats per donar explicacions, ha dit que "les úniques explicacions que han de donar són als seus fills i no a Ada Colau".
També ha criticat la candidata de Cs, Inés Arrimadas: "Si la normalitat és sortir xiulant d'un Parlament per no condemnar al franquisme o voler condecorar als salvatges que ens van apallissar, aquí a Catalunya ens sentim molt orgullosos de ser anormals".
"NO PODRAN EMPRESONAR A TOT UN POBLE"
El membre de Demòcrates Toni Castellà, partit que està integrat en la candidatura d'ERC, també ha carregat contra la vicepresidenta del Govern central, Soraya Saénz de Santamaría, per dir que s'ha escapçat a l'independentisme: "No podran empresonar a tot un poble tossudament alçat que volem guanyar la llibertat", i ha dit que per això és necessari votar a la que és la llista més transversal, segons ell, per fer tornar a casa a Oriol Junqueras.
Sobre les declaracions de l'exministre socialista Josep Borrell, a qui Castellà ha titllat de miserable, ha dit que "si d'alguna cosa la societat catalana està malalta és de democràcia" i que el 21D es desinfectarà a la societat catalana de feixisme.
També han intervingut els candidats independents Rubèn Wagensberg i Najat Driouech, que han dit que volen fer una república per tenir una societat més justa i solidària i han defensat la diversitat cultural i el sistema educatiu català.