Publicat 28/03/2021 12:05

Fundació La Caixa, entitat líder en RSE al 2020, segons Advice

MADRID, 28 març (EUROPA PRESS) -

Fundació La Caixa s'ha consolidat com l'entitat més compromesa socialment i és líder en Responsabilitat Social Empresarial (RSE) a Espanya, un parmetre que durant el 2020 s'ha consolidat com el més important per valorar l'xit empresarial d'una companyia, segons una nova onada de l'Estudi Advice d'xit Empresarial.

En aquesta edició, els sectors millor valorats en matria de sensibilitat social són el Tercer Sector, Fundacions i ONG; Distribució Alimentria; Banca (en el cas que asseguri el finanament bancari a pimes i autnoms); Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació; Gestió d'Infraestructura de Telecomunicacions Sense fils i Alimentació.

Els líders d'opinió consultats en aquesta onada de l'estudi opinen que "una de les aportacions socials més importants és ajudar la societat a combatre coronavirus, alleujar el sofriment, cuidar els més febles, mantenir l'ocupació, investigar en la cerca d'una vacuna, etc". Cosa que explicaria, juntament amb la coincidncia d'opinió de la població general, per qu Fundació La Caixa és considerada l'entitat més compromesa amb la societat espanyola.

A la Fundació La Caixa la segueixen El Corte Inglés, CaixaBank, Telefónica Tech, Inditex, Mercadona, Banc Santander, Cellnex, Iberdrola, Nestlé i Mapfre.

Entre els motius que han convertit la Fundació en líder de RSE, es troben els més de 500 milions d'euros destinats al 2020 als seus programes socials d'integració laboral, la lluita contra la pobresa, la preocupació per la infncia més desfavorida i la dedicació a les persones grans.

La investigació mdica contra la pandmia de coronavirus i la cerca de tractaments palliatius han estat uns altres dels factors que millor han valorat els enquestats.

En el cas d'El Corte Inglés, el 80% dels enquestats ha considerat "fora adequada" o "molt adequada" la decisió d'excloure del seu Expedient de Regulació d'Ocupació (ERE) les persones de més de 50 anys, així com les negociacions entre l'empresa i els quatre sindicats dels treballadors.

Per la seva banda, els enquestats han destacat la tasca de CaixaBank durant la pandmia. La provisió de finanament prioritari a sectors afectats per la crisi, com el turisme, el suport a pimes i autnoms, l'atenció omnicanal amb banca digital i oficines pel 30% de la població espanyola, són alguns factors que han influt en la bona consideració social del banc.

D'altra banda, segons set de cada 10 pimes consultades l'ajuda de Telefónica Tech ha estat "essencial per a la supervivncia". Per la seva banda, Movistar+ ha destacat entre la població general per proveir d'entreteniment i oci com agregador de continguts propis i de tercers (Netflix, Disneyplus, etc) mitjanant televisió en Streaming als pitjors moments del confinament.

A més, l'informe destaca que Telefónica Tech ha estat la companyia TIC que més ha impulsat la digitalització al país en els últims 12 mesos, com integradora de sistemes i "salvadora" de gairebé mig milió de pimes d'una fallida potencial, derivada dels tancaments produts per les quarentenes.

Pel que fa a Cellnex Telecom, l'estudi recull que l'empresa es troba "en un dels sectors més de moda i importants avui", en referncia a la gestió d'infraestructures de telecomunicacions sense fils. L'informe destaca la companyia "tant pel seu xit empresarial i compliment als mercats de valors com per la seva forta aposta per la RSE", a través de l'estratgia al mig ambient, responsabilitat social i govern corporatiu (ASG).

LA RSE, EL PARMETRE MÉS VALORAT DESPRÉS D'UNA DCADA.

En aquesta edició de l'estudi, la Responsabilitat Social Empresarial s'ha posicionat, per primera vegada en més d'una dcada, com el factor més important a l'hora de valorar les empreses, segons els collectius i persones entrevistats.

Més del 90% dels consultats identifiquen el compromís social i la RSE com una manera d'ajudar la societat en la pandmia de coronavirus en termes sanitaris, alimentaris, laborals o econmics.

En segon lloc, el parmetre millor valorat és l'estratgia corporativa i l'xit empresarial (85%), seguit de la generació d'ocupació i bon tracte als treballadors (83%), la qualitat de productes i serveis (82%) i l'excellncia en el tracte als clients (80%).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés