Preveu doblar vendes i facturar 25 milions el 2020
TARRAGONA, 27 oct. (EUROPA PRESS) -
La firma catalana de cosmtica natural Freshly Cosmetics preveu obrir durant el primer semestre de 2020 una botiga física a Madrid, que es convertir en el seu segon establiment després que a principis d'octubre donés el salt al canal presencial amb el seu primer punt de venda a la ciutat de Barcelona.
En una entrevista d'Europa Press, una dels cofundadores de Freshly Cosmetics, Mireia Trepat, ha explicat que Madrid és el primer mercat de la companyia del seu canal online.
Freshly Cosmetics va néixer el 2016 com una startup de la m de Mireia Trepat, Miquel Antolín i Joan Miralles, tres joves enginyers químics de Reus (Tarragona) que buscaven emprendre.
"La mare de Miquel feia cosmtica natural casolana, com sabons, i investigant vam adonar-nos que hi havia un nínxol de mercat en aquest segment", ha explicat Trepat.
Des de llavors, aquesta empresa nativa digital, que ofereix productes saludables amb una alta concentració d'ingredients actius naturals i aptes per vegans, ja ha comercialitzat més de 750.000 productes i compta amb més de 160.000 clients en el seu negoci online.
Fins a l'obertura de la botiga de Barcelona, segon mercat després de Madrid, la firma feia servir les xarxes socials i la seva pgina web per donar a conixer i vendre els seus productes.
UN 10% DE VENDES FORA D'ESPANYA
A més, a principis de 2017, Freshly Cosmetics va donar el salt al mercat europeu a través de la seva botiga online, on ja compta amb presncia a Portugal, Itlia i el Regne Unit, i aquest 2019 ha entrat a Frana: ara un 10% de la facturació procedeix de mercats exteriors.
"Primer volem posicionar-nos bé aquí, i després créixer a Europa aprofitant que la normativa és la mateixa que a Espanya", ha explicat Trepat, que ha citat el Japó com un altre mercat a explorar a llarg termini.
VENDES DE 12 MILIONS EL 2019
La companyia preveu tancar aquest any amb una facturació de 12 milions d'euros, i s'ha fixat com a objectiu duplicar aquesta xifra i aconseguir unes vendes de 25 milions el 2020.
La firma, amb seu a Reus, compta amb un equip de més d'un centenar de professionals, dels quals uns 25 estan al centre de distribució de Gandesa (Tarragona), que té 2.250 metres quadrats de superfície i de cara a 2020 es vol ampliar fins als 6.000 metres quadrats, cosa que suposaria una inversió d'entre tres i quatre milions d'euros.
Els emprenedors que han creat la companyia són els responsables de la recerca dels ingredients i el R+D, mentre que subcontracten la producció dels productes, si bé no descarten comptar amb una fbrica a llarg termini per "verticalizar la cadena".