Publicat 27/10/2019 10:54:39CET

Freshly Cosmetics obrirà a Madrid la seva segona botiga física durant la primera meitat de 2020

Els fundadors de Freshly Cosmetics, Mireia Trepat, Miquel Antolín i Joan Miralles.
FRESHLY COSMETICS - Archivo

Preveu doblar vendes i facturar 25 milions el 2020

TARRAGONA, 27 Oct. (EUROPA PRESS) -

La firma catalana de cosmètica natural Freshly Cosmetics preveu obrir durant el primer semestre de 2020 una botiga física a Madrid, que es convertirà en el seu segon establiment després que a principis d'octubre donés el salt al canal presencial amb el seu primer punt de venda a la ciutat de Barcelona.

En una entrevista d'Europa Press, una dels cofundadores de Freshly Cosmetics, Mireia Trepat, ha explicat que Madrid és el primer mercat de la companyia del seu canal online.

Freshly Cosmetics va néixer el 2016 com una startup de la mà de Mireia Trepat, Miquel Antolín i Joan Miralles, tres joves enginyers químics de Reus (Tarragona) que buscaven emprendre.

"La mare de Miquel feia cosmètica natural casolana, com sabons, i investigant vam adonar-nos que hi havia un nínxol de mercat en aquest segment", ha explicat Trepat.

Des de llavors, aquesta empresa nativa digital, que ofereix productes saludables amb una alta concentració d'ingredients actius naturals i aptes per vegans, ja ha comercialitzat més de 750.000 productes i compta amb més de 160.000 clients en el seu negoci online.

Fins a l'obertura de la botiga de Barcelona, segon mercat després de Madrid, la firma feia servir les xarxes socials i la seva pàgina web per donar a conèixer i vendre els seus productes.

UN 10% DE VENDES FORA D'ESPANYA

A més, a principis de 2017, Freshly Cosmetics va donar el salt al mercat europeu a través de la seva botiga online, on ja compta amb presència a Portugal, Itàlia i el Regne Unit, i aquest 2019 ha entrat a França: ara un 10% de la facturació procedeix de mercats exteriors.

"Primer volem posicionar-nos bé aquí, i després créixer a Europa aprofitant que la normativa és la mateixa que a Espanya", ha explicat Trepat, que ha citat el Japó com un altre mercat a explorar a llarg termini.

VENDES DE 12 MILIONS EL 2019

La companyia preveu tancar aquest any amb una facturació de 12 milions d'euros, i s'ha fixat com a objectiu duplicar aquesta xifra i aconseguir unes vendes de 25 milions el 2020.

La firma, amb seu a Reus, compta amb un equip de més d'un centenar de professionals, dels quals uns 25 estan al centre de distribució de Gandesa (Tarragona), que té 2.250 metres quadrats de superfície i de cara a 2020 es vol ampliar fins als 6.000 metres quadrats, cosa que suposaria una inversió d'entre tres i quatre milions d'euros.

Els emprenedors que han creat la companyia són els responsables de la recerca dels ingredients i el R+D, mentre que subcontracten la producció dels productes, si bé no descarten comptar amb una fàbrica a llarg termini per "verticalizar la cadena".

Contador
L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.