Actualitzat 17/12/2017 12:34

Francisco González (BBVA) defensa que Catalunya sigui un referent econòmic i trobar "una sortida col·lectiva"

Francisco González, president del BBVA, a Bilbao
EUROPA PRESS

   Demana un finançament solidari en què cada autonomia assumeixi la seva responsabilitat sense empobrir-se

   BARCELONA, 17 des. (EUROPA PRESS) -

   El president del BBVA, Francisco González, ha afirmat que Catalunya sempre ha estat un referent econòmic i ha de tornar a ser-ho, per la qual cosa demana "buscar punts de trobada i trobar una sortida col·lectiva".

   En una entrevista de La Vanguardia aquest diumenge recollida per Europa Press, considera que hi ha hagut un relat independentista prometent moltes coses i generant moltes expectatives que ell veu impossibles, i també que hi ha "clarament una absència d'un relat alternatiu".

   Per ell, els catalans han d'involucrar-se més en el Govern d'Espanya, per això no s'entén que no hi hagi hagut més ministres ni un president català.

   A més, defensa entrar a fons en el finançament de les autonomies: buscar un nou equilibri que "respecti el principi de solidaritat i que cada territori assumeixi la seva quota de responsabilitat sense empobrir-se".

EN EL BBVA

   Sobre com afecta al BBVA aquest clima polític dels dos últims mesos, diu que els primers dies d'octubre va haver-hi molta inquietud perquè "el primer que la gent cuida són els seus diners i els mou": va durar dues setmanes, i ara veu normalitzada la situació, de moment.

   Quant a l'impacte econòmic, BBVA Research calcula que Catalunya creixerà un 20% menys que la resta d'Espanya, i que pot ser inferior si continua la incertesa, encara que ha dit que el seu banc apostarà per Catalunya "passi el que passi i Catalunya sortirà d'aquesta situació".

UNS POCS BANCS FÍSICS

   També parla de la reestructuració de la banca: constata que s'està encara "al començament del començament", que cal fer-se fort en l'àmbit global i que no hi ha lloc per 20.000 bancs, i es mostra a l'expectativa sobre si seguiran les fusions.

   En preguntar-se-li si veu al banc participant en una onada de concentracions a Espanya, contesta que el mercat nacional és un referent però el mercat és global.

   "Es produirà una nova 'lliga' que estarà formada per alguns bancs físics, molt pocs", afirma González, convençut que el BBVA estarà allí.

   I aspira al fet que el BBVA creixi molt mentre mira cap al futur, que el veu en la digitalització més que en adquirir bancs físics.

Contingut patrocinat