Actualitzat 19/06/2014 14:15

Forn fixa en 350 milions el cost perquè el Metro de Barcelona arribi a la Zona Franca

Joaquim Forn, teniente de alcalde de Barcelona
EUROPA PRESS

Aquesta xifra inclouria la compra de vuit trens i el final de les obres

BARCELONA, 19 juny (EUROPA PRESS) -

El primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Joaquim Forn, ha fixat en 350 milions d'euros la inversió addicional que es requereix per aconseguir que el Metro de Barcelona arribi als barris de La Zona Franca, La Marina del Port i La Marina del Prat Vermell.

Aquesta quantia inclou la fase final de les obres a les estacions, la col·locació de vies i catenàries i la compra de vuit trens, cosa que ha concretat en una de les seves intervencions a la comissió de Seguretat i Mobilitat, després que s'hagin aprovat per unanimitat quatre proposicions sobre aquesta qüestió presentades per PSC, PP, ICV-EUiA i UpB, on s'integra ERC.

Les obres de l'ampliació de les línies 9 i 10 del metro van a càrrec de la societat Infraestructures Ferroviàries de Catalunya (Ifercat), i setmanes enrere el president de la Generalitat, Artur Mas, ha anunciat que el 2016 es posaria en funcionament el tram entre Zona Universitària i l'Aeroport del Prat.

Amb aquest anunci, dos trams de les Línies 9 i 10 del Metro segueixen pendents: el ramal de la Zona Franca i el tram central, entre les estacions de Zona Universitària i Sagrera.

En el cas del ramal de Zona Franca, Forn ha dit que les administracions públiques "no renuncien" que pugui posar-se en marxa abans del 2018, la data prevista en el Pla Director d'Infraestructures (PDI) vigent.

PLA DE MOBILITAT

La comissió també ha votat amb el suport de CiU, el vot en contra del PP i l'abstenció de la resta dels grups l'aprovació inicial del Pla de Mobilitat Urbana 2013-2018, i ara s'obrirà un període de 45 dies d'exposició pública perquè la ciutadania pugui presentar al·legacions.

Aquest pla pretén millorar la qualitat de l'aire a Barcelona per complir amb els paràmetres ambientals de la Unió Europea (UE), i també reduir en un 30% el nombre de morts per accidents de trànsit i en un 20% el de ferits de gravetat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés