Publicat 20/05/2015 13:20

La formació dual de Seat és un 30% més eficient que l'FP de grau mitjà a Espanya

Centro de formación de Seat en la Zona Franca de Barcelona
EUROPA PRESS

MADRID, 20 maig (EUROPA PRESS) -

El vicepresident de Recursos Humans de Seat, Josef Schelchshorn, ha assegurat que la companyia automobilística registra uns costos de 13.000 euros per cada alumne del seu programa de formació dual, fet que suposa un 30% dels costos experimentats en un grau mitjà de formació professional.

A les Trobades Seat, el directiu ha dit que la companyia del grup Volkswagen aconsegueix costos més baixos, tot i fer una inversió de 18.800 euros en accions teòriques, gràcies a la tornada de 5.800 euros que obté dels beneficis que generen les accions pràctiques que porten a terme els joves.

La companyia ha explicat que un grau mitjà de formació professional amb una durada de 2,4 anys i 2.635 hores formatives té un cost mitjà de 18.600 euros per alumne.

La totalitat de la inversió es destina a formació, amb 1.700 hores teòriques, 300 hores pràctiques i 625 hores de formació.

En el cas de Seat, el cicle formatiu dual té una durada de tres anys i preveu 4.625 hores d'aprenentatge per als aprenents. D'aquest total, l'àrea teòrica concentra 2.325 hores, respecte a les 2.300 hores pràctiques i a les zero hores dedicades a la formació.

4.625 HORES DE FORMACIÓ DUAL

El directiu ha explicat que el programa de formació dual de la companyia per a joves preveu un total de 4.625 hores pràctiques i teòriques en els tres anys que dura aquest procés formatiu i ha assenyalat que a Espanya la mitjana se situa en 2.000 hores, de les quals entre el 10% i el 15% corresponen a pràctiques.

Schelchshorn ha destacat que la falta de formació que tenen actualment els joves suposa un augment de les inversions per part de les empreses a l'hora de dotar els seus treballadors de les aptituds necessàries i ha afegit que, per aquesta raó, a Seat estan implementant un contracte de formació dual que aporta bases teòriques i pràctiques als seus aprenents.

A més, ha subratllat que els aprenents immersos en aquest programa reben, en funció del temps que portin, retribucions d'entre 250 i 530 euros mensuals, i ha destacat que en la majoria dels casos la companyia acaba contractant els joves que finalitzen l'esmentat programa de formació dual.

Schelchshorn ha apuntat que aquest programa suposa una doble titulació tant a Espanya com a Alemanya i aporta 1.700 hores de formació en fàbrica durant els tres anys que dura, així com 700 hores en projectes a l'escola.

També té un apartat dedicat a la millora del nivell d'idiomes dels participants.

En aquest sentit, ha destacat que el model de formació dual és el que cal seguir i ha destacat la col·laboració rebuda per part dels sindicats a l'hora de posar en marxa aquestes mesures.

Tot i això, ha animat altres empreses que posin en marxa aquest tipus de solucions, tant les de gran mida com les pimes.

"A Seat considerem que la formació i la qualificació dels treballadors és una inversió en el futur de l'empresa. Encara podem fer més, hem d'aconseguir que més empreses implementin aquest tipus de programes, per la qual cosa Seat pot servir d'exemple", ha assegurat.

Així, ha indicat que la marca automobilística espanyola està portant a terme un programa amb tres proveïdors a través del qual els aprenents de les esmentades empreses reben la formació teòrica a les instal·lacions de la firma automobilística, mentre que les pràctiques s'imparteixen als centres de les firmes auxiliars.

"Creiem fermament en aquest tipus de formació dual per aconseguir un nivell d'educació professional per als treballadors", ha afegit, i alhora ha apuntat que Seat ha contractat cent enginyers joves al seu centre tècnic, per al qual han rebut 3.500 sol·licituds.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés