Publicat 04/11/2015 16:41

Ford i GM Espanya, preocupats per si el cas Volkswagen afecta la tecnologia dièsel

A.Cobo (General Motors España) y J.M.Machado (Ford España)
EUROPA PRESS

BARCELONA, 4 nov. (EUROPA PRESS) -

El president de Ford Espanya, José Manuel Machado, i el director general de General Motors Espanya, Antonio Cobo, han coincidit aquest dimecres a afirmar que estan preocupats pel fet que el cas dels motors trucats de Volkswagen pugui afectar la tecnologia dièsel.

"Ens preocupa que el dièsel, que ha estat un mercat rellevant, de sobte es demonitzi i se'l critiqui, perquè és una forma, quan les coses es fan com les fem nosaltres, d'aconseguir que les emissions de CO2 siguin molt acceptables", ha manifestat Machado en declaracions als mitjans durant la XXX Trobada d'Automoció d'Iese i KPMG a Barcelona.

Ha assegurat que per aconseguir els nivells d'emissions de CO2 exigits a Europa per sota dels 100 grams per quilòmetre "cal pensar en tecnologia dièsel", tot i que paral·lelament es vagi avançant en altres tecnologies com els vehicles híbrids i els elèctrics.

"Ens preocupa l'impacte que pugui tenir, que pugui tenir reaccions excessives sobre els valors residuals dels vehicles", ha afegit, ja que ha explicat que hi ha molts cotxes que es venen i es recompren al cap d'uns anys.

"Fins ara ha estat un model que ha funcionat molt bé, i és una de les tecnologies per les quals hem de continuar apostant", ha afegit.

En la mateixa línia, el màxim directiu de General Motors a Espanya, Antonio Cobo, ha augurat que "algun impacte ha de tenir" l'anomenat 'dièselgate' de Volkswagen.

Ha assegurat que Europa ha desenvolupat una tecnologia que permet aconseguir els requisits amb el medi ambient, i s'ha mostrat preocupat perquè es pugui utilitzar l'escàndol dels motors trucats per atacar un "pilar" de la indústria europea.

Després de ser preguntat per si un cas semblant es pot produir en alguna una altra marca automobilística, Cobo ha afirmat: "No ho crec. Des de General Motors hem estat molt clars que els nostres vehicles no incorporen cap sistema capaç de posar el cotxe en diferents maneres de conducció".

"És un tema puntual i tancat, en una dimensió aparentment gran, però limitat", ha afegit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés