BARCELONA 14 set. (EUROPA PRESS) -
La presidenta de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), Carme Forcadell, ha confiat aquest dissabte que la Generalitat aconsegueixi una consulta d'autodeterminació després de l'"èxit aclaparador i sense precedents" de la Via Catalana i les reaccions internacionals a aquesta mobilització.
Els 73 membres del Secretariat Nacional de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) s'han reunit al matí a la seu del Ciemen, per primera vegada després de la Via Catalana organitzada l'11 de setembre.
Forcadell ha fet una valoració de la Via Catalana al començament de la reunió destacant que ha estat un èxit i ha assegurat que han aconseguit que el món miri Catalunya i s'hagi de pronunciar "des de la Xina fins a Letònia i passant per la Gran Bretanya", però també el Govern espanyol.
Segons ella, Catalunya s'està consolidant com "un futur estat d'Europa" i a partir d'ara cal saber gestionar l'èxit de la Via i seguir treballant.
S'ha dirigit al Secretariat Nacional de l'ANC dient que ells i tots els independentistes s'han de convertir en agents pedagògics per aconseguir ampliar la majoria social, perquè "tant si és la consulta, tant si es fan unes eleccions com si es fa una declaració d'independència, sempre l'última paraula la tindran les urnes".
Finalment, ha recordat que cal donar les gràcies a tots els voluntaris que han treballat desinteressadament per la Via i Catalunya, així com els catalans que van entendre "el dia històric" i van sortir a l'hora acordada d'una manera pacífica, democràtica i festiva.