BARCELONA, 28 maig (EUROPA PRESS) -
El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Ricard Font, ha reivindicat aquest dimarts el Corredor Mediterrani com a infraestructura que permet lluitar contra l'emergncia climtica.
Ho ha dit en una taula rodona durant la Trobada Corredor Ferroviari del Mediterrani, organitzada per 'Expansión' i amb la collaboració de FGC, el Port de Barcelona i el Port de Tarragona.
Font ha defensat que s'ha de posar el focus en l'aspecte ambiental d'aquesta infraestructura, a més de subratllar la importncia que té per a l'economia.
És per aix que ha demanat "voluntat política" per lluitar contra els efectes de l'emergncia climtica i fer-ho amb mesures efectives i dotacions pressupostries que impulsin el transport eficient i efica.
I és que el Govern va aprovar fa dues setmanes una declaració institucional en la qual alertava de l'emergncia climtica i ambiental", i es comprometia a fer polítiques per mitigar-la.
TECNOLOGIA
Font ha advertit que la tecnologia impactar en el sector ferroviari i ha defensat la innovació per esmenar aquesta incidncia i ha indicat com a mostra d'aix el camió elctric i connectat en autopistes intelligents.
"Estan arribant amb molta fora" aquestes innovacions, ha recalcat Font i ha assegurat que l'economia trobar alternatives per afrontar aquest canvi tecnolgic si el sector ferroviari no es modernitza.
PORTS CATALANS
El president del Port de Tarragona, Josep Maria Cruset, ha criticat que "cada minut perdut" en el desenvolupament del Corredor Mediterrani implica perdre diners.
Cruset ha assegurat durant la seva intervenció en la taula rodona que s'han perdut ja "milions" d'euros en no haver acabat d'executar aquesta infraestructura.
Per la seva banda, la presidenta del Port de Barcelona, Merc Conesa, ha advocat perqu el trnsit de mercaderies és clau si es vol "ser decisiu" en els intercanvis comercials a nivell global.
Conesa ha defensat que els ports s'han de fer forts a sia i frica per ser "operadors protagonistes" en el panorama internacional.