Actualitzat 18/09/2014 17:45

Foment treballa en un Reial decret Llei per constituir la societat pública que rescatarà autopistes

Autopista radial R-2
Foto: R-2

La junta de creditors de la AP-36 se suspendrà divendres per tercera vegada per iniciar l'acumulació dels concursos de totes les vies

MADRID, 18. (EUROPA PRESS)

El Ministeri de Foment treballa en la redacció d'un Reial decret Llei que atorgui cobertura legal a la nova societat pública que aglutinarà les nou autopistes de peatge en fallida, segons han informat a Europa Press en fonts del sector.

   L'aprovació d'aquest Reial decret en Consell de Ministres i l'acumulació en un sol procés de tots els concursos de creditors que estan immerses cadascuna de les autopistes constitueixen dos passos previs necessaris perquè el Govern central tanqui un acord amb els bancs creditors de les vies sobre el deute de 3.800 milions d'euros que acumulen.

   De moment, divendres, 19 de setembre, tornarà a suspendre's per tercera vegada la celebració de la junta de creditors de l'autopista AP-36 Ocaña-La Roda, segons han indicat a Europa Press en fonts jurídiques.

   La via, controlada per Ferrovial i Sacyr, és la que més avançat té el seu concurs, de manera que es tracta de la tercera ocasió que es convoca i se suspèn la seva junta de creditors. Aquest és l'acte final d'un procés concursal en què l'empresa aconsegueix pactar amb els creditors i garantir la seva viabilitat o, per contra, cau en causa de liquidació.

   La suspensió de la junta prevista per aquest divendres se sustentarà en la modificació de la Llei Concursal aprovada divendres passat en Consell de Ministres. L'executiu va incloure una disposició addicional que permet 'fusionar' els concursos de les autopistes perquè el Estat pugui plantejar als bancs un acord global sobre el seu deute.

   L'acord plantejat pel Govern espanyol a la banca creditora de les vies de peatge, encara pendent de perfilar els últims detalls, passa per aplicar una quitança del 50% al deute i convertir la suma restant en un bo a trenta anys.

   Segons han indicat a Europa Press aquestes fonts del sector, les converses entre el Ministeri de Foment i els bancs per tancar aquest acord de finançament han quedat pendents d'una banda de l'aprovació del Reial decret que articuli la cobertura legal de la societat pública que es farà amb els actius (les autopistes) i, per un altre, que s'acumulin els concursos i l'Estat pugui articular-ho com una proposta de conveni de creditors global per a totes les vies.

CINQUENA PART DE LA XARXA DE PAGAMENT

   La nova societat pública d'autopistes que treballa Foment gestionarà 748 quilòmetres de vies de pagament, al voltant d'una cinquena part (el 22%) de la xarxa total. Explotarà les quatre radials de Madrid, la que uneix la capital i l'aeroport, la Madrid-Toledo, l'Ocaña-la Roda, la Cartagena-Vera i a circumval·lació d'Alacant, a més d'algunes lliures de taxes com la M-50 de Madrid.

   El Departament que dirigeix Ana Pastor s'ha fixat com a principal objectiu que aquesta empresa no requereixi aportacions públiques. Per aquesta raó, a més de pactar una quitança del 50% del seu deute, preveu dissenyar un pla de negoci amb la finalitat que generin ingressos per pagar el passiu que els quedi.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés