Publicat 07/04/2014 14:10

Foment reitera que el Corredor Mediterrani estarà en funcionament el 2015

Rafael Català e Isabel Bonig con representantes de la UCV y Pavasal
EUROPA PRESS

Català considera "una fortalesa per al futur" les autopistes i aeroports que avui tenen poc trànsit

VALÈNCIA, 7 abr. (EUROPA PRESS) -

El secretari d'Estat d'Infraestructures del Ministeri de Foment, Rafael Catalá, ha assegurat que el 2015 el Corredor Mediterrani estarà en funcionament, però seguiran treballant en "escenaris futurs de doble plataforma i vies separades de viatgers i mercaderies".

Catalá ha ressaltat que el Corredor Mediterrani serà "un eix transversal fonamental" i ha valorat que es tracta d'"un projecte possible i finançable", ja que suposa "entorn de 1.200 milions d'euros i no 40.000 com pretenien fer altres".

Durant la seva intervenció al congrés 'El Lideratge Europeu de la Comunitat Valenciana en Infraestructures', organitzat per la Universitat Catòlica de València i la Cátedra Pavasal, Catalá ha assegurat que des del Ministeri són "conscients" que "queden coses per fer".

El Número dos de Foment ha indicat que "potser el 5% de les infraestructures desenvolupes durant l'última dècada estan per sobre de la demanda previsible dels últims temps".

"Així, podem tenir autovies amb poc trànsit, algun aeroport sobredimensionat o algun port amb excés de capacitat", ha ressaltat el secretari d'Estat, si bé considera que això comporta "una fortalesa per al futur".

Quant a la Comunitat Valenciana, el secretari d'Estat ha subratllat que el Ministeri de Foment destina aquest any 277 milions d'euros i ha afegit que la inversió en tres anys ha estat de 2.200 milions d'euros.

En matèria de carreteres, ha assenyalat que es destinen 125 milions en aquest exercici per a diversos projectes, com l'ampliació de la capacitat de l'A-3, la recent posada en servei de la remodelació de l'enllaç de l'A-3 i l'A-7 o la variant de la Font de la Figuera.

Respecte a infraestructures portuàries, ha ressaltat que Espanya té "una fortalesa estratègica", però ha indicat que l'escenari presenta no només "oportunitats", sinó també "desafiaments" que passen per incrementar la competitivitat i l'eficiència".

A més, ha destacat la importància dels models de col·laboració publicoprivada.

COMPETÈNCIA de l'AVE

D'altra banda, pel que fa als aeroports, ha subratllat l'increment del 9% al d'Alacant. Respecte al de València, ha assenyalat que s'ha vist "molt afectat" per la caiguda del trànsit domèstic i la competència de l'AVE. Però ha valorat que estigui obrint rutes noves.

En un altre moment de la seva intervenció, ha assenyalat que després d'"una de les etapes més difícils de la història recent d'Espanya", en què han estat "en risc elements fonamentals de l'estat del benestar", ja hi ha "un canvi de tendència".

Així, ha assegurat que, "tot i que molt modestament", ja "s'està creixent i creant ocupació".

A l'acte també hi han intervingut la consellera d'Infraestructures, Territori, Medi Ambient i Habitatge, Isabel Bonig; el rector de la UCV, José Alfredo Peris; el president de Pavasal, José Luis de Quesada; i el coordinador general del Congrés, Ginés Marco.

A més, hi ha assistit la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Paula Sánchez de León.

Bonig ha destacat l'aposta de la Generalitat per les infraestructures i, sobre aquesta qüestió, ha assenyalat que el deute de la Comunitat, propiciada per "la falta de finançament adequat", té "una realitat palpable". Així valorat que els diners invertits es pode veure "en autovies, ferrocarrils, depuradores, ports i accessos que donen competitivitat".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés