Publicat 22/09/2014 14:42

Foment creu viable la llançadora entre Barcelona i la T1 i serà una concessió d'infraestructura i operació

La ministra Ana Pastor visita la T2 del Aeropuerto de Barcelona
EUROPA PRESS

EL PRAT DE LLOBREGAT (BARCELONA), 22 set. (EUROPA PRESS) -

La ministra de Foment, Ana Pastor, ha explicat que el Govern espanyol veu viable la proposta de la Generalitat d'un tren llançadora que uneixi el centre de Barcelona amb la T1 de l'Aeroport del Prat, i està pendent que el conseller de Territori, Santi Vila, li enviï el 3 d'octubre l'informe definitiu de la demanda.

"Sembla que surten els números i es traurà com una concessió per a la infraestructura i l'operació", ha dit la ministra en declaracions als mitjans després de visitar la nova oferta comercial de la T2 de l'Aeroport de Barcelona.

Sobre la data en què ja estarà operatiu aquest tren llançadora, ha apuntat que "tot depèn del procés i de l'interès dels inversors", i que el fet important és que el projecte surti endavant i es millorin les comunicacions entre l'Aeroport i la capital catalana.

La proposta que el Govern va presentar l'estiu del 2013 consistia en un tren llançadora amb una freqüència de 15 minuts i connectaria l'Aeroport de Barcelona en menys de trenta minuts amb les estacions de Sants, Passeig de Gràcia, El Prat, així com amb la futura estació intermodal de La Sagrera, i la data que estudiava el Govern perquè aquest servei estigués operatiu era el 2017.

Amb aquesta proposta, el Govern confiava a desencallar les obres que Foment va projectar el 1998 i que es van adjudicar el 2010 amb un pressupost de 310,6 milions i un període d'execució de cinc anys: "Quan vaig arribar em vaig trobar una infraestructura que costava 300 milions, però els 300 milions no eren enlloc", ha lamentat la ministra.

El projecte català té un cost de 217,4 milions, fet que suposa un estalvi de 93,2 milions, i un termini d'execució més competitiu, al tenir una durada de quatre anys.

Preguntada sobre si el recorregut d'aquest tren llançadora seguirà el traçat proposat pel Govern, Pastor ha dit que "el traçat es farà per on sigui millor i per on no es requereixin tràmits addicionals burocràtics", amb l'objectiu de no endarrerir el projecte.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés