Publicat 27/12/2022 18:14

Foment celebra les mesures anticrisi del Govern central per "troba a faltar" el suport a les empreses

Seu de Foment del Treball a Barcelona
FOMENT DEL TREBALL

BARCELONA 27 des. (EUROPA PRESS) -

Foment del Treball ha celebrat aquest dimarts que el Govern central hagi aprovat un tercer paquet de mesures per palliar els efectes de la crisi i continuar controlant la inflació, per ha dit que "troba a faltar" el suport a les empreses i més seguretat jurídica.

En un comunicat aquest dimarts, la patronal considera "adequat" que es redueixi l'IVA d'alguns aliments, per assegura que la reducció també s'ha d'estendre a les carns i al peix.

Tot i que valora positivament els ajuts directes a les famílies vulnerables i que s'ajudi alguns sectors empresarials concrets, recrimina que no es prestin ajuts a les empreses "més vulnerables de la crisi".

En relació amb la gratutat dels abonaments de Renfe, assenyala que la mesura "castiga" el transport alternatiu, en el qual participen les comunitats autnomes per els descomptes són inferiors.

Segons Foment, les restriccions a la limitació dels lloguers "pot comportar inseguretat jurídica", i diu que la política social s'ha de fer a través del pressupost comú.

També considera que l'eliminació de la reducció general de 20 cntims al carburant hauria estat millor fer-la "de manera més pausada i menys abrupta, amb menys incidncia en l'IPC del gener".

APLAUDEIX LA JUBILACIÓ ACTIVA MILLORADA

Foment aplaudeix la nova regulació especial per a la jubilació activa millorada de professionals sanitaris i sospesa que "es podria establir, dins el dileg social, per a altres professions estratgiques en les quals pugui faltar m d'obra especialitzada".

Per la patronal, ats el context de crisi, hauria estat més raonable negociar dins un pacte global de rendes l'increment de les pensions públiques.

Contingut patrocinat