Actualitzat 15/04/2021 17:19 CET

Fluidra preveu tancar el 2021 amb un 15% més en vendes i un 25% més de benefici en efectiu per acció

Arxiu - El president executiu, Bruce Brooks, el CEO, Eloi Planes, i el director financer, Xavier Tintoré.
FLUIDRA

Els propers anys les vendes creixeran per sobre del 6% i el dividend en un 15%

BARCELONA, 15 (EUROPA PRESS)

Fluidra preveu tancar el 2021 amb un 15% més en vendes i un 25% més de benefici en efectiu per cada acció, segons han explicat el president executiu, Eloi Planes, el CEO, Bruce Brooks, i el director financer, Xavier Tintoré, en una roda de premsa aquest dijous prèvia al Capital Markets Day de l'empresa.
 
Tintoré s'ha mostrat convençut que l'empresa tancarà l'exercici en la part més alta del rang previst, que inclou una millora del marge ebitda de 140 punts bàsics i que ha definit com "molt bons", i ha confirmat una política de 'payout' del 50% del benefici net en efectiu.
 
L'empresa preveu mantenir el creixement de vendes per sobre del 6% i que el dividend augmentarà en un 15% durant els propers anys, mentre que el marge ebitda augmentarà en més de 50 punts bàsics a l'any.
 
El directiu ha assenyalat que aquestes previsions es poden veure superades i arribar fins l'11% anual "depenent d'aspectes de mercat i de les empreses que siguem capaços d'integrar".
 
Aquest creixement està basat en la capacitat de generació de caixa de l'empresa, que el 2020 va ser de 250 milions d'euros i que permet "una àmplia capacitat per finançar compres", ha assenyalat Tintoré.
 
Planes ha assenyalat que les adquisicions han format part "de la història tant de Zodiac com de Fluidra" i ha assegurat que l'empresa pot gestionar compres, fer integracions, reforçar la seva posició en el mercat i generar valor a partir del creixement no orgànic.
 
Fluidra preveu mantenir l'estratègia d'adquisicions i fusions els propers anys i augura créixer entre un 1% i un 2% a l'any a través d'adquisicions.
 
Planes ha assegurat que "és el moment oportú per a l'empresa" perquè el sector està en un moment que ha definit com molt bo i la companyia és sana.
 
Ha afegit que l'estratègia de l'empresa els propers anys "és molt clara" i que passa per aprofitar l'oportunitat que ofereix el mercat nord-americà, en el qual Fluidra ocupa la tercera posició, i per ampliar la gamma de productes per competir en totes les categories.

DIGITALITZACIÓ

La digitalització del negoci és una de les principals palanques de creixement per a Fluidra perquè facilita la gestió de les piscines i redueix els costos, segons ha explicat Brooks.
 
"La connectivitat de les piscines i la internet de les coses interessa i il·lusiona l'empresa" ha afegit el directiu, que ha destacat que, a més, proporciona informació a l'empresa sobre l'ús de les piscines i facilita la relació amb els clients.
 
Brooks ha assenyalat que al voltant del 65% de les noves piscines instal·lades als Estats Units estan connectades i que la taxa de creixement d'aquest tipus de producte és del 35%.
 
L'objectiu de l'empresa és incrementar la cartera de clients connectats dels 400.000 actuals a més d'un milió el 2025.

LA PANDÈMIA COM UN CATALITZADOR

Brooks també ha destacat la pandèmia com un catalitzador de la necessitat de les persones "de tenir més espai a la llar", la qual cosa ha donat més importància al jardí i la piscina.
 
"La pandèmia va ser el punt de partida però hi ha un canvi d'estil de vida" que accelera i afavoreix el mercat de les piscines, ha subratllat.
 
Segons el directiu, l'empresa compta amb "un mercat excel·lent" que li permet ser més fort i tenir noves oportunitats per continuar creixent i millorar d'aquesta manera la rendibilitat dels accionistes.

CONFIANÇA EN EL FUTUR   

"Ara tot comença" ha assegurat Planes, amb relació a l'evolució futura de Fluidra, perquè ha assenyalat que tenen clar l'enfocament, l'estratègia regional, la inversió en connectivitat i el creixement a força d'adquisicions.
 
Ha assegurat que l'empresa està "molt ben preparada per navegar en una piscina d'oportunitats" gràcies a la feina que s'ha fet els últims anys.
 
Tintoré ha assenyalat que l'empresa està en una fase "de canvi de nivell" en la qual s'ha marcat les línies de creixement per als propers anys amb objectius que ha definit com interessants i clars.

SOSTENIBILITAT

Fluidra ha presentat el nou Pla de responsabilitat ambiental, social i de governança (ESG per les sigles en anglès) per al període entre el 2020 i el 2026 en el qual es destaca que part de la remuneració variable de la direcció de l'empresa es lliga als objectius d'aquesta estratègia.
 
Planes ha explicat que les tecnologies que ha desenvolupat l'empresa permeten augmentar la sostenibilitat de les piscines, amb un estalvi del 71% en l'ús d'energia, del 50% en el de químics i de fins el 95% en el d'aigua.
 
La companyia ha marcat dos o tres objectius clars en cadascuna de les potes d'ESG que inclouen ser neutrals en carboni el 2027 en termes d'Abast 1 i 2, eliminar la bretxa salarial entre homes i dones el 2024 i augmentar el ràting de S&P de l'empresa fins a 80 
 
 
 

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés