Publicat 17/11/2015 19:11

Fluidra preveu facturar 750 milions i duplicar dividend el 2018

Invertirà entre 10 i 20 milions anuals en adquisicions per guanyar quota de mercat

BARCELONA, 17 nov. (EUROPA PRESS) -

Fluidra preveu facturar 750 milions d'euros el 2018, amb un creixement mitjà anual del 7%; arribar a 100 milions d'euros de benefici brut d'explotació (Ebitda) (+15% anual) i un benefici net de 30 milions d'euros, i així duplicar cada any el resultat de l'anterior, segons el pla estratègic 2015-2018 de la companyia catalana.

El conseller delegat de Fluidra, Eloi Planes, ha explicat el pla aquest dimarts en una roda de premsa prèvia a la presentació davant d'inversors en la Borsa de Barcelona, i ha detallat que la intenció de l'empresa és duplicar el dividend a 15 milions d'euros per al 2018, i mantenir una ràtio dividend-benefici del 50%.

El pla estratègic de Fluidra per al 2018 preveu un creixement de les vendes d'un 3% anual a Europa --davant dels 384 milions el 2014--, un 8% a Austràlia --davant dels 52 milions l'any passat--, un 5% a Àsia --davant dels 71 milions--, i un 9% a Sud-amèrica --davant dels 15 milions el 2014--.

El director general corporatiu de Fluidra, Xavier Tintoré, ha destacat que, malgrat que el salt pot semblar "molt significatiu" respecte als resultats de l'any passat, la companyia està en el bon camí, ja que per a aquest any la previsió és créixer un 10% en facturació --fins als 645 milions-- i per al 2016, un 6% --fins als 680 milions--.

Pel que fa a la previsió de l'Ebitda, per a aquest any, Fluidra estima arribar als 72 milions d'euros, un 29% més que el 2014, i per al 2016 preveu arribar als 83 milions, un 15% més que aquest any.

FOCUS A LA PISCINA

El pla estratègic de Fluidra posarà el focus en el sector de la piscina i 'wellness', ja que és l'àrea de negoci amb un potencial més gran de creixement perquè el mercat de nova construcció ha caigut significativament durant els anys de crisi a Europa i "portarà creixements a mesura que es recuperi", de la mateixa forma que creixerà als països emergents a causa de l'augment del turisme, ha destacat Planes.

Fluidra concentrarà els seus esforços a guanyar quota de mercat als països en els quals ja té presència --actualment és present en 44 països--, i preveu fer adquisicions d'empreses petites i mitjanes que puguin aportar coneixement tant en innovació de productes com en distribució.

Tintoré ha explicat que la companyia sabadellenca és líder en 31 dels països en els quals és present i que el pla vol reforçar aquest lideratge.

Ha assenyalat que destinarà entre 10 i 20 milions d'euros anuals a adquisicions, fet que dependrà de la mida de les empreses que compri, i ha afegit que les compres se centraran a Àsia, Europa i l'Amèrica Llatina.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés