BARCELONA 18 gen. (EUROPA PRESS) -
El consell d'administració de Fluidra ha convocat una junta d'accionistes extraordinària pel 20 de febrer en la qual s'haurà d'aprovar la fusió per absorció amb el fabricant nord-americà Zodiac.
Segons ha informat la companyia amb seu a Sabadell (Barcelona) aquest dijous a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), també es proposarà en junta un augment de capital mitjançant l'emissió de 83 milions d'accions ordinàries d'un euro de valor nominal per atendre al bescanvi de la fusió.
Al novembre, la multinacional catalana va anunciar la fusió amb Zodiac per crear un líder global en el sector de la piscina, aconseguint unes vendes agregades de 1.300 milions d'euros, un Ebitda combinat de 210 milions i 5.500 empleats en 46 països.
Fluidra mantindrà la seva seu mundial a Sabadell i la seva seu nord-americana se situarà a Sant Diego (Estats Units), i el president executiu de Fluidra, Eloi Planes, serà el president executiu del seu consell d'administració, mentre que el conseller delegat de Zodiac, Bruce Brooks, serà el conseller delegat de la companyia resultant, que conservarà el nom de Fluidra.
La companyia seguirà cotitzant en la Borsa espanyola i operarà en un ampli territori global que abasta Amèrica del Nord, Europa, Austràlia, Àsia, Amèrica del Sud i Àfrica, sent els Estats Units el seu mercat més gran.
ACCIONARIAT
Un 42,43% del capital estarà controlat per Rhône Capital, el fons propietari de Zodiac --rebrà els 83 milions d'accions de nova emissió del capital social de Fluidra--, i la resta d'accionistes de Fluidra seran titulars del 57,57% restant, del qual un 28,8% correspon a les famílies fundadores de l'empresa catalana i un altre 28,8% a capital flotant.
Els accionistes estaran representats per un consell ampliat que constarà de 12 consellers: quatre independents, quatre nomenats per les famílies fundadores i quatre nomenats per Rhône Capital.