MADRID, 22 gen. (EUROPA PRESS) -
L'Associació d'Estacions Nàutiques de Catalunya (Aenc) es promociona aquests dies a Fitur mostrant els seus nous productes i propostes singulars amb preus competitius amb l'objectiu de captar al segment dels 18 milions de turistes nàutics registrats a Europa.
En el marc de la fira de turisme que se celebra a Madrid, ha erigit el turisme nàutic com a revulsiu per als destins de sol i platja per l'impacte econòmic i la creació de llocs de treball que genera en el territori.
Les estacions nàutiques catalanes adherides a Aenc són Illes Medes-Estartit, que va generar un impacte econòmic superior als 2,5 milions d'euros el 2012; Roses, Sant Carles de la Ràpita, amb un impacte de més de dos milions en els últims quatre anys; Costa Daurada, Santa Susana i Vilanova i la Geltrú.
Catalunya es posiciona com la primera comunitat pel que fa a amarratges, amb de 30.406 que representen el 23,3% dels 130.555 del conjunt de l'Estat, i al voltant de 4.000 persones tenen titulació de busseig esportiu, registrant unes 150.000 immersions anuals, la majoria a la Costa Brava.
La costa catalana, amb 580 quilòmetres, té 50 ports esportius --31 ports marítims, quatre interiors i 15 dàrsenes-- i 24 banderes blaves, distribuïdes a parts iguals entre Barcelona, Tarragona i Girona.