Publicat 06/04/2018 15:27

La Fiscalia també estudia acudiar al TJUE després de la decisió d'Alemanya sobre Puigdemont

La normativa europea diu que la tramitació d'OEDE ha de limitar-se a un "suport pràctic i administratiu".

MADRID, 6 abr. (EUROPA PRESS) -

La Fiscalia General de l'Estat ha emès una nota en la qual anuncia que estudiarà "l'eventual possibilitat d'exercitar les accions pertinents per a la protecció i defensa de l'ordre jurídic europeu relatives a l'OEDE davant el Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE)".

Ho fa després de la decisió del Tribunal Regional Superior (OLG) d'Schleswig-Holstein de deixar en llibertat l'expresident de la Generalitat Carles Puigdemont i descartar una eventual entrega a Espanya pel delicte de rebel·lió.

L'anunci de la Fiscalia es produeix després que el magistrat instructor de la causa del procés en el Tribunal Suprem, Pablo Llarena, anunciés que també estudia la possibilitat de plantejar una qüestió prejudicial al TJUE sobre l'ordre de detenció europea i els procediments d'entrega entre estats membres.

En la seva nota, la Fiscalia destaca que el Considerant (9) de Decisió Marc de 13 de juny del 2002 relativa a l'ordre de detenció europea i als procediments d'entrega entre Estats membres disposa que "la funció de les autoritats centrals en l'execució d'una ordre de detenció europea ha de limitar-se a un suport pràctic i administratiu".

Contingut patrocinat