Actualitzat 17/05/2018 14:08

Fiscalia demana a Llarena que confirmi les presons dels investigats a Bèlgica i emeti noves euroordres

MADRID 17 maig (EUROPA PRESS) -

La Fiscalia ha sol·licitat a l'instructor de la causa del procés independentista en el Tribunal Suprem que dicti un nou acte de manteniment i ratificació de la presó provisional ja acordada contra els exconsellers catalans fugits a Bèlgica Meritxell Serret, Toni Comín i Lluís Puig i que emeti contra ells nova ordre europea de detenció i entrega.

Aquesta petició respon a la decisió feta pública aquest dimecres per les autoritats belgues de rebutjar l'entrega a Espanya dels exconsellers fugits al·legant un defecte de forma en les euroordres emeses contra tots ells.

La petició a Llarena es realitza malgrat entendre el Ministeri Públic que l'ordre de processament constitueix títol judicial suficient per fonamentar l'emissió de l'ordre europea de detenció i entrega dels tres fugits i satisfà plenament les exigències previstes en la Decisió Marc que regeix la tramitació de les euroordres.

Contingut patrocinat