BARCELONA, 14 gen. (EUROPA PRESS) -
La Fiscalia de Barcelona ha arxivat la diligència d'investigació que va obrir al novembre arran d'una denúncia de la plataforma Xnet contra la direcció general de l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària, el responsable de seguretat de Rodalies de Catalunya, els caps de seguretat de Renfe i els caps de seguretat d'Adif per presumptament perjudicar la seguretat dels usuaris amb la seva gestió del transport públic.
Fonts fiscals han explicat a Europa Press que el ministeri públic ha tancat la investigació perquè no van trobar indicis de delicte, tot i que Xnet podria presentar una denúncia per la via judicial.
La querella que la plataforma va presentar al novembre també acusava els responsables del transport públic d'una suposada manca de mesures per evitar contagis després del primer confinament al març, i els considerava responsables dels presumptes delictes de lesions per imprudència greu i d'actuar en contra del deure de les administracions de garantir el dret a la seguretat i a tenir un nivell de vida adequat que asseguri la salut i el benestar.
Un cop s'ha arxivar la querella, diverses fonts de Renfe han explicat que l'operadora ha adaptat l'oferta durant l'estat d'alarma, i que manté el servei habitual els dies feiners "malgrat el descens de la demanda, que aquesta setmana està al voltant del 50%".
També han destacat que s'ha intensificat la neteja als trens i la megafonia de les estacions emet missatges sobre l'obligació de fer servir la mascareta.
Renfe ha marcat el terra de les estacions per distribuir els accessos i evitar aglomeracions, ha instal·lat mampares de protecció als punts de venda, i ha assenyalat que ha obtingut el certificat AENOR contra la covid-19 i que "tant els experts com les autoritats sanitàries confirmen que el transport públic, amb totes les mesures que s'han establert, no és un focus de contagi".
Xnet ha criticat que no hagi augmentat la freqüència de trens o no s'hagin habilitat vagons més llargs per evitar aglomeracions, cosa que al seu parer comportava "una infracció dels requisits exigibles en matèria de salut i seguretat en els serveis bàsics de transports, la qual cosa provoca un resultat lesiu efectiu per a la seguretat dels usuaris".