Publicat 21/09/2020 11:17

El fiscal Navajas denuncia pressions de fiscals "contaminats políticament" com Consuelo Madrigal

La fiscal general de l'Estat, Dolores Delgado, saluda el tinent fiscal del Suprem, Luis Navajas.
Óscar Cañas - Europa Press - Archivo

MADRID 21 set. (EUROPA PRESS) -

El tinent fiscal del Tribunal Suprem, Luis Navajas, ha explicat aquest dilluns que no va convocar la Junta de Fiscals de Sala per respondre a les més de 60 querelles i denúncies contra el Govern espanyol per la gestió de la pandmia perqu n'hauria hagut d'excloure alguns fiscals "contaminats políticament" com l'ex-fiscal general de l'Estat Consuelo Madrigal.

"Un dels valors més alts que té el ministeri fiscal és la imparcialitat i l'objectivitat", ha dit en una entrevista d'Onda Cero. "El que no pot fer ni un fiscal ni un jutge és que la ideologia transcendeixi del seu cap al paper", ha dit.

Navajas ha denunciat que alguns fiscals van anar al seu despatx per pressionar-lo sobre les querelles. "Amb aquesta tropa no puc anar a la guerra", i ha assenyalat les possibles filtracions com un altre motiu per no convocar la junta.