Publicat 27/04/2014 13:05

La firma de moda infantil Còndor entra a la Xina i apunta al Kazakhstan i el Canadà

Preveu expandir el seu model de franquícies a Espanya i Portugal i acabar l'any amb una desena

BARCELONA, 27 abr. (EUROPA PRESS) -

El fabricant de calceteria i moda infantil Còndor prossegueix amb el seu pla d'expansió internacional, iniciat fa cinc anys, amb el desembarcament el mes passat a la Xina i amb plans per entrar a altres nous mercats com Kazakhstan, el Canadà i Taiwan.

En una entrevista d'Europa Press, la directora general de la companyia amb seu a Arenys de Mar (Barcelona), Roser Ramos, ha explicat que la marca ha entrat en el gegant asiàtic de la mà d'un soci local, i és present en uns grans magatzems de Xangai com a prova pilot per avaluar si pot implantar-se en altres grans ciutats del país.

La primera incursió a la Xina ha estat amb la seva línia de mitjons i mitges, el seu producte tradicional, però amb vista a aquesta temporada d'estiu s'incorporaran també les peces de roba infantil i bany.

A l'Àsia, Còndor és present també a Hong Kong, Corea del Sud i Japó, i estudia entrar a Taiwan, però no en altres països amb menys classe mitjana, ja que els aranzels provoquen un important augment del preu final del producte i converteix Còndor en gairebé una marca de luxe, segons ha assenyalat Ramos.

Còndor, propietat de la centenària Aretex, es comercialitza a la Xina i a altres mercats internacionals com CND Barcelona per potenciar la marca Barcelona, segons ha assenyalat Ramos, que ha explicat que és un element d'atracció per als clients asiàtics.

Entre els mercats que la companyia té identificats al seu pla d'expansió per als pròxims dos anys figura Kazakhstan, ja que, segons Ramos, està experimentant un augment de la seva classe mitjana i, per tant, dels seus clients potencials, igual que ho va fer Rússia fa una dècada.

Alhora, Còndor vol expandir-se als Estats Units, ja que té una bona representació a la Costa Est, però no té presència a l'Oest; i està buscant també un soci local per entrar al Canadà.

Actualment, els mercats estrangers suposen un 20% de la facturació de Còndor, de 16 milions l'any passat, i la companyia pretén augmentar el pes exterior a un 30% el 2015, per anar avançant fins a arribar a un equilibri del 50% de facturació nacional i del 50% a l'internacional, tot i que no s'ha marcat un termini per a aconseguir-ho.

FRANQUÍCIES I BOTIGUES PRÒPIES

Al mercat espanyol, ha iniciat un model de botigues pròpies i franquícies, mentre que fins ara només venia en grans magatzems i botigues multimarca, i ara mateix té cinc botigues pròpies, dos 'outlets' i dues franquícies.

Ramos ha indicat que Còndor ha optat pel model de franquícies per mitigar el tancament de botigues multimarca durant la crisi, i ha assenyalat que la previsió per a aquest any és obrir entre sis i vuit noves franquícies a Espanya i també a Portugal.

Pel que fa a les botigues pròpies --ara té a Barcelona, Girona, Huelva, València i Vigo--, no està previst obrir més a Espanya, tot i que Ramos no descarta fer-ho en països com França i el Regne Unit amb vista al 2016 o al 2017.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés