Publicat 04/04/2014 14:58

La Xarxa de Turisme Industrial preveu duplicar visitants reforçant el públic familiar

El presidente de Xatic y alcalde de Terrassa, Jordi Ballart
EUROPA PRESS

BARCELONA, 4 abr. (EUROPA PRESS) -

La Xarxa de Turisme Industrial de Catalunya (Xatic) ha posat en marxa una nova imatge i campanya promocional amb la qual es vol acostar al públic familiar i duplicar el nombre de visitants als museus i centres d'interpretació, per arribar a dos milions de visitants.

En roda de premsa aquest divendres al saló Internacional del Turisme a Catalunya (SITC), el president de la Xatic i alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha explicat que la xarxa ha creat uns nous packs turístics d'allotjaments i entrades a museus i centres d'interpretació dirigits a famílies, aprofitant l'Any del Turisme Familiar 2014 impulsat per la Generalitat.

La Xatic agrupa l'oferta de turisme industrial més àmplia de Catalunya, amb museus, centres d'interpretació, antigues fàbriques i mines, i permet fer activitats com recórrer les galeries d'una mina de carbó o d'una muntanya de sal, preveure el modernisme d'una antiga colònia tèxtil, viure el procés d'elaboració del cava o visitar un antic molí on es fabricava paper.

La xarxa té 25 municipis associats i Ballart ha destacat que s'ha reincorporat Sant Sadurní d'Anoia (Barcelona) i s'ha unit per primera vegada a la xarxa Montcada i Reixac (Barcelona), que permetrà visitar la Casa dels Aigües.

Alhora, ha destacat que aquest any se seguirà impulsant el Programa Indústria Viva, que té com a objectiu acostar les empreses catalanes al públic, permetent visitar les seves instal·lacions i conèixer els processos de fabricació dels seus productes, i ha constatat que s'han incorporat deu companyies noves a la iniciativa.

Ballart ha subratllat la importància del turisme industrial ja que "explica moltes de les claus culturals de la història de Catalunya", i ha considerat que és una oferta atractiva també per a visitants de la resta d'Espanya i del món, ja que explica una història paral·lela a la de molts països de l'entorn de Catalunya que també van viure una revolució industrial.

El director de Màrqueting Estratègic de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), Jordi Secall, ha destacat que el turisme industrial contribueix a aconseguir dos dels principals objectius del Govern en turisme: diversificar l'oferta i desestacionalitzar.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés