Publicat 07/04/2015 17:39

El saló B-Travel espera superar els 27.000 visitants amb el turisme d'experiències

La dtora.Gral.De Turismo M.Muro y la dtora.De B-Travel M.Serra
EUROPA PRESS

BARCELONA, 7 abr. (EUROPA PRESS) -

El saló B-Travel, que substitueix el Saló Internacional del Turisme de Catalunya (SITC), espera superar en la primera edició de la seva nova etapa --s'ha transformat després de 23 anys-- els 27.000 visitants del 2014, arribant a públics que fins ara no assistien al saló gràcies a la seva especialització en el turisme d'experiències.

En roda de premsa aquest dimarts, la directora de B-Travel, Marta Serra, ha explicat que l'objectiu d'aquesta transformació de l'esdeveniment és "evolucionar per donar resposta als nous interessos dels viatgers", que ha assenyalat que cada vegada més demanen una oferta turística més personalitzada i experiencial.

El saló tindrà lloc entre el 17 i el 19 d'abril al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona, i tindrà expositors de destinacions turístiques de Catalunya, de gairebé totes les comunitats autònomes --no estaran Ceuta i la Rioja-- i de més de 50 països i regions de tot el món, entre els quals destaquen com a novetat Cambodja i Singapur, que participen per primera vegada a l'esdeveniment.

B-Travel promocionarà l'oferta turística segons cinc grans tendències: 'B-Happy' agruparà els viatges en família i amb amics, les escapades romàntiques i de 'wellness'; 'B-Culture', propostes relacionades amb l'art, la història i la cultura; 'B-Special', turisme de nou luxe, de compres, de redescobriment del local; 'B-Adventure' per als amants de l'esport, la naturalesa i l'aventura, i 'B-Delicious' amb rutes enogastronòmiques.

Serra ha assenyalat que el saló ha volgut fer un canvi estratègic, però ha admès que costarà que les destinacions vulguin especialitzar-se només en un tipus de turisme, tot i que la intenció és anar implantant el nou model en les pròximes edicions a mesura que els destins i empreses posicionin la seva oferta en les diferents tendències.

En aquesta edició, B-Travel reunirà l'oferta d'experiències que ofereixen al voltant de 200 expositors, que representen al voltant de mil empreses, entre destins nacionals, internacionals, agències de viatges, hotels, companyies de transport, navilieres i productes i serveis turístics.

La directora general de Turisme de la Generalitat, Marian Muro, ha afirmat que el canvi de model del saló està "totalment alineat" amb el pla estratègic de turisme del Govern, que es basa en promocionar experiències i no destinacions.

NOUS PÚBLICS

Serra ha assenyalat que la intenció és obrir-se a nous públics i tenir un impacte més gran, per la qual cosa s'ha creat una plataforma digital, anomenada 'B-Travel Community', a través de la qual es pretén arribar als viatgers al llarg de l'any amb promocions personalitzades segons les seves preferències.

Ha explicat que fins ara, el públic que acudia al saló --el 90% és català-- era familiar i parelles, i que el 70% tenia entre 30 i 50 anys, i que la intenció és arribar a gent més jove, així com també a franges d'edat més àmplies.

ACTIVITATS I JORNADES

L'esdeveniment tindrà la zona gastronòmica 'B-Delicious', amb degustacions a un euro, i el 'B-Travel Experience Area', en el qual participaran ponents com el president de la cadena hotelera Room Mat, Kike Sarasola; xefs amb estrelles Michelin com Paco Pérez i Fina Puigdevall; l'arquitecta Benedetta Tagliabue, i 'bloggers' de referència, entre d'altres.

El saló acollirà també diferents jornades per reflexionar sobre les tendències de la indústria turística, com l'Student Tourism Congress, que es farà al recinte Gran Via, dirigit a estudiants de turisme que inclourà el xef Ferran Adrià i el conseller delegat de Vueling, Álex Cruz.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés