Actualitzat 04/06/2014 12:44

Ports de l'Estat crida a reduir costos de transport per competir a l'exterior

El pte del SIL E.Lacalle y el de Puertos del Estsado J.Llorca
EUROPA PRESS

Ticó (FGC) demana invertir en connexions ferroviàries per augmentar l'eficiència

BARCELONA, 4 juny (EUROPA PRESS) -

El president de Ports de l'Estat, José Llorca, ha cridat aquest dimecres a reduir el cost del transport de mercaderies en les instal·lacions espanyoles per poder competir a l'exterior i augmentar la capacitat exportadora, al saló Internacional de la Logística i de la Manutenció (SIL) al recinte Monjuïc de Fira de Barcelona.

Així ho ha remarcat en la III Cimera Llatinoamericana de Logística i Transport, en què ha participat juntament amb el president del SIL, Enrique Lacalle, que ha augurat la visita de fins a 40.000 professionals; el de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Enric Ticó; el de l'Administració dels ports de Sine i l'Algarve de Portugal, Joao Franco, i el representant de l'Estat mexicà de Quintana Roo, Artemio Santos.

Els ports espanyols "han de guanyar competitivitat sí o sí" perquè no són barats a escala internacional, amb costos de 90 euros per contenidor respecte dels 50 euros en altres països, ha explicat Llorca, que ha instat a fer un esforç enorme de reducció de costos --en aquestes paraules-- per seguir operant en els mercats internacionals.

"Qui no sigui capaç d'internacionalitzar-se no participarà en el pastís global del trànsit marítim", sobre tot davant del fenomen de concentració de grans navilieres que, segons ha avançat, suposarà una adaptació dels ports per acollir vaixells de gran envergadura i un augment de pes de les instal·lacions molt grans des del punt de vista del trànsit de mercaderies.

Llorca, que ha assenyalat que el transport a tot el món ha de complementar-se amb els tràfics intereuropeus de curta distància, ha afegit que el ferrocarril "és la gran assignatura pendent" per augmentar la competitivitat a nivell europeu, i ha afirmat que el Corredor Mediterrani serà una oportunitat per als ports.

"Treballarem perquè el binomi ferrocarril-ports funcioni al nostre país els anys vinents", s'ha assegurat Llorca, que s'ha referit a la logística com una oportunitat per sortir de la crisi.

INTERMODALITAT

Ticó ha assenyalat que "triomfaran" els ports més eficients i amb les millors connexions viàries i ferroviàries, i ha assenyalat la necessitat de millorar els terminals per facilitar la circulació dels trens.

Ha considerat que "ha estat un terrible error històric promoure línies d'alta velocitat ineficients" a Espanya, en lloc d'invertir en les connexions viàries i ferroviàries amb els ports com ha fet el de Sinde (Portugal), i ha advocat per donar més facilitats a nivell duaner, reduint les regulacions, i perquè els territoris prenguin decisions en vista dels canvis que suposarà la concentració de navilieres.

El mexicà Artemio Santos ha exposat els atractius dels seus ports, i el portuguès Joao Franco ha subratllat la importància d'evitar les vagues en els en les instal·lacions per no perdre una "enorme" quota de mercat, buscant les vies necessàries per solucionar els problemes.

Franco també ha abordat els reptes que suposa la concentració de grans navilieres, després que la Unió Europea hagi aprovat aquest mateix dimecres la unió P3 entre Maersk, MSC i CMA CGM, amb una capacitat del 40% de la flota mundial.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés