Publicat 11/05/2015 13:20

El Saló de l'Automòbil analitza les oportunitats vinculades a la connectivitat

J.Linares (Telefónica), M.L.Poncela (Innovación) y R.Prieto (Peugeot-Citröen)
EUROPA PRESS

BARCELONA, 11 maig (EUROPA PRESS) -

L'Associació Nacional de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac) ha organitzat aquest dilluns una jornada sobre la connectivitat en els vehicles, en què s'han analitzat les oportunitats de negoci que plantegen les noves tecnologies en el sector de l'automòbil, coincidint amb el Saló de l'Automòbil de Barcelona, que se celebra fins al diumenge al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona.

El vicepresident i director general de PSA Peugeot-Citröen Iberia, Rafael Prieto, ha assegurat que la connectivitat serà "un dels elements més disruptius" per al sector els anys vinents, i ha assenyalat que serà una realitat en deu anys, fet que requereix que les marques comencin a desenvolupar aquestes tecnologies, ja que els cotxes es planegen a deu anys vista.

Ha augurat que la connectivitat és "la gran oportunitat per tornar l'automòbil al centre de la societat", i ha assegurat que l''internet de les coses' en el món de l'automoció anirà més enllà d'un simple 'gadget' o una 'commodity' i aportarà també molts elements de seguretat.

El vicepresident de Telefònica, Julio Linares, ha constatat que la connectivitat s'ha convertit "en uns cosa tan substancial i tan vital com l'aire o l'aigua", i ha assegurat que l'automòbil serà el gran àmbit de desenvolupament de l''internet de les coses', el que aporta al sector noves oportunitats de negoci perquè podrà oferir, cada cop, més serveis i prestacions.

Ha afirmat que la indústria de l'automoció haurà de plantejar el seu negoci d'una forma "radicalment diferent", i ha citat elements de seguretat passiva, l'opció de pagar l'assegurança només pel que es condueix i la connexió absoluta amb l''smartphone', entre d'altres noves prestacions.

La secretària general d'Innovació, María Luisa Poncela, ha afirmat que el vehicle "ja no és només un mitjà de transport", i els usuaris requereixen altres qüestions com poder continuar connectats permanentment.

"De la mateixa forma que el telèfon ja no és només un telèfon, sinó que és un ordinador, el cotxe serà una cosa semblant", ha manifestat, i ha assenyalat que caldrà avançar en tecnologies de conducció autònoma per donar resposta a la necessitat del conductor d'estar sempre connectat i perquè permeti solucionar problemes actuals de seguretat, el que possibilitaria, per exemple, deixar el volant per contestar un 'whatsapp' o tenir comandos per veu per no haver de deixar de conduir.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés