BARCELONA, 28 nov. (EUROPA PRESS) -
Les vendes de turismes i tot terrenys d'ocasió s'han situat en 255.950 vehicles fins a novembre a Catalunya, fet que suposa un creixement del 9,6% en comparació del mateix període de l'any anterior.
Aquestes són les conclusions de l'estudi elaborat per l'agència MSI per al Gremi del Motor i Fecavem amb motiu del Saló Ocasió 2014, que s'ha inaugurat aquest divendres i que se celebra fins al 8 de desembre al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona.
Alhora, les vendes efectuades pels concessionaris oficials de les marques i les empreses especialitzades passen el 28,8% del total d'automòbils venuts, mentre que la resta d'operacions de compravenda es realitza entre particulars.
A Catalunya, es venen 2,3 cotxes usats per cada vehicle nou, i per províncies Lleida és la que registra un ràtio més elevat, amb 4,5 vehicles d'ocasió per cada cotxe nou, mentre que a Tarragona i Girona les magnituds es mouen entre el 3,4 i el 3,2, respectivament, i a Barcelona la proporció és de dos vehicles d'ocasió per cada automòbil nou.
Per models, els deu més venuts a Catalunya aquest any són el Seat Ibiza, el Volkswagen Golf, el Renault Megane, l'Opel Astra, el BMW Serie 3, el Renault Clio, l'Opel Corsa, el Seat León, el Peugeot 206 i el Volkswagen Polo.
D'aquesta manera, els vehicles d'ocasió viuen un "bon moment" aquest 2014, ja que el client prefereix funcionalitat i una despesa reduïda, uns criteris accentuats per la crisi i el difícil accés al crèdit.
El president del Saló Ocasió, Jaume Roura, preveu que els anys vinents augmentin les transferències d'usats a través del canal professional augmentin considerablement respecte a les vendes entre particulars per tractar-se de cotxes seminous i més segurs.