Actualitzat 03/06/2014 17:46

Mas demana a l'Estat un "esforç redoblat" per mantenir el calendari del Corredor Mediterrani

El presidente Artur Mas en el expositor del CZFB
EUROPA PRESS

BARCELONA, 3 juny (EUROPA PRESS) -

El president de la Generalitat, Artur Mas, ha reclamat a l'Estat que faci un "esforç redoblat" per mantenir el calendari de licitació, adjudicació i execució de les obres del Corredor Mediterrani, una infraestructura estratègica per al creixement de l'economia catalana i espanyola.

Ho ha dit davant del secretari d'Estat d'Infraestructures, Transport i Habitatge, Rafael Catalá, en la inauguració del Saló Internacional de la Logística i la Manutenció (SIL 2014), un acte que també ha comptat amb la participació del conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila; el tinent d'alcalde d'Hàbitat Urbà de Barcelona, Antoni Vives, i el president del SIL, Enrique Lacalle.

També han format part de la comitiva la delegada del Govern català a Catalunya, Llanos de Luna; el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls; el del Port de Barcelona, Sixte Cambra, i el delegat especial del Govern espanyol al consorci de la Zona Franca de Barcelona, Jordi Cornet, entre d'altres personalitats.

"Sé que fan un esforç, però els demano un esforç redoblat perquè amb el Corredor Mediterrani ens juguem la velocitat de la nostra internacionalització. No ens podem permetre endarrerir el calendari perquè ens juguem una part molt important del nostre futur", ha asseverat Mas.

El president català ha aprofundit en la importància de complir els calendaris malgrat les dificultats pressupostàries, que ha dit entendre molt bé ja que ha recordat que en tres anys la Generalitat ha reduït un 20% el seu pressupost, i ha aclarit que, com Catalunya, altres comunitats també han fet un esforç molt gran d'ajust.

"Quan es licita alguna cosa, significa que hi ha diners perquè si no, no es licitaria. Els demano que quan les licitacions estiguin fetes, els calendaris se'n vagin complint. Estiguin vostès molt atents a l'execució d'aquestes obres acordades i moltes ja adjudicades", ha aprofundit Mas.

Així, ha defensat que de l'acceleració de l'economia depèn que hi hagi més treball, una assignatura, ha dit, encara pendent, malgrat indicar que el 20% de la nova afiliació a la Seguretat Social de maig que s'ha conegut aquest dimarts correspon a Catalunya: "És un signe més de la recuperació econòmica que ara cal lubricar amb algunes infraestructures estratègiques que ens falten".

"INFRAESTRUCTURES AL NIVELL"

"Si tenim una internacionalització i una logística que van a alta velocitat, hem de recordar que tot això ha d'anar acompanyat d'unes infraestructures que estiguin en aquest nivell estratègic i d'ambició", ha dit Mas.

Catalá ha compartit amb el president català que existeixen signes de millora econòmica, com les dades d'ocupació conegudes aquest dimarts i el repunt d'un 5% d'activitat registrat per Renfe Mercaderies, i ha agraït al 'lobby' Ferrmed el paper desenvolupat per impulsar el Corredor Mediterrani, una "infraestructura del segle XXI" amb la qual Foment està compromès, ha dit.

Ha destacat que Espanya té una posició geoestratègica, i que els ports són una peça fonamental d'aquest eix estratègic, pel que ha recordat que el Ministeri de Foment treballa per dotar al Port de Barcelona dels accessos ferroviaris que garanteixin la connexió amb Europa, i ha incidit que els viaris ja estan licitats: "Això ens permet recuperar el pols de l'activitat econòmica".

Lacalle ha destacat que el SIL està molt consolidat, ja que és el primer saló logístic de la Mediterrània i el segon d'Europa, i Cornet, que ha apuntat que el CZFB complirà 100 anys el 2016, ha destacat el paper de les empreses logístiques, que batallen cada dia, mentre que Vives ha constatat que la pròpia activitat del saló denota "que les coses van una mica millor", en al·lusió a la recuperació econòmica.

La comitiva ha visitat els expositors de 'Catalunya, smart logistics', Correus, Aena, el Port de Barcelona, el Port de Tarragona, el Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), Best, Tradisa, Atox i els de Colòmbia --país convidat d'aquesta edició-- i Marroc, entre d'altres.

SIL 2014 El XVI Saló Internacional de la Logística i la Manutenció ha obert les portes aquest dimarts al pavelló 8 del recinte Montjuïc de Fira de Barcelona amb 550 expositors, un 10% més que en l'edició anterior, i amb previsions de superar els 30.000 visitants de l'any passat.

En la inauguració d'aquest dimarts, el saló ha guardonat a algunes empreses pel seu paper a la xarxa logística, com són WTransnet, Crown Lift Trucks, Correus, Ferrmed i el Ministeri de Transports de la República de Colòmbia.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés