L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 31 març (EUROPA PRESS) -
La Federació Espanyola d'Indústries de l'Alimentació i Begudes (FIAB) ha posat en marxa un pla estratègic que fixa com a objectiu per al sector un creixement sostenible de les vendes d'un 4% anual i arribar a exportar el 40% de la producció alimentària.
El president de FIAB, Pedro Astals, ha presentat aquest dilluns el Marc Estratègic per a la Indústria de l'Alimentació i Begudes en el marc del saló Alimentaria, que se celebra a Fira de Barcelona.
Mitjançant aquest pla, el sector espera mantenir un creixement sostenible en vendes netes d'un 4% anual i crear 60.000 llocs de treball fins al 2020.
L'estratègia passa per la millora de la competitivitat de les empreses, l'adaptació als requeriments dels consumidors, la internacionalització i la dinamització del sector perquè les empreses guanyin mida.
Astals ha explicat que, davant de la debilitat del consum intern, el creixement del sector ha de basar-se els anys vinents en l'exportació, que actualment representa el 28,5% de la producció i que està liderada pels sectors de la carn, de l'oli i del vi.
"Preveiem que el 2020 el 40% de la producció alimentària espanyola es vengui a l'exterior", ha afirmat el president de FIAB.
MERCAT EXTERIOR
Les vendes al mercat exterior del sector alimentari ascendeixen actualment a 22.000 milions d'euros i FIAB aspira a passar a 46.000 milions el 2020, la qual cosa comportaria un creixement anual del 10%.
Pel que fa al consum intern a Espanya, Astals ha dit que "cal acaronar-lo i cuidar-lo" i que es començarà a recuperar quan es comenci a crear ocupació de manera sostinguda.
La indústria de l'alimentació espanyola registra unes vendes anuals de 90.168 milions d'euros, xifra que comporta el 20,5% del total de les vendes netes de la indústria espanyola.