Publicat 26/01/2015 13:35

La II trobada 4YFN preveu duplicar els assistents, fins a uns 5.000

Aleix Valls, responsable de 4YFN
EUROPA PRESS

Hi participaran representants de Twitter i del fons d'inversió Accel Partners, entre d'altres

BARCELONA, 26 gen. (EUROPA PRESS) -

La segona edició del 4 Years From Now (4YFN), la trobada internacional d'emprenedoria mòbil organitzada per la Mobile World Capital Barcelona (MWCB), preveu duplicar participants respecte a l'any anterior i rondar els 5.000, la meitat nacionals i la meitat internacionals, ha explicat aquest dilluns en roda de premsa el director d'emprenedoria i innovació de la MWCB i responsable de 4YFN, Aleix Valls.

La II 4YFN formarà part del programa del Mobile World Congress (MWC) i es farà del 2 al 5 de març: del 2 al 4 al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona, i el 5 al de Gran Via, on tindrà lloc el MWC.

El 60% dels inscrits seran 'startups', el 10% inversors, i el 10% empreses que busquen novetats per incorporar; el 20% restant seran altres professionals i mitjans de comunicació.

Ja hi ha 120 conferenciants confirmats, 150 inversors i 175 'startups' de 14 nacionalitats, entre les quals destaquen Espanya, Regne Unit, Bèlgica, Estats Units, Alemanya, Itàlia i Romania.

Entre els assistents, Valls ha avançat novetats com la del responsable de mòbils de Twitter, Mike Ng, i la de Philippe Botteri, soci d'Accel Partners, fons d'inversió que va entrar en les fases inicials d'empreses com Facebook, Dropbox, LinkedIn i Kayak; també hi participaran el vicepresident de Vice Media, Andrew Creighton, i el vicepresident d'enginyeria d'Airbnb, Mike Curtis.

TAMBÉ DUPLICA ESPAI EXPOSITIU

4YFN duplicarà l'espai a Montjuïc fins a arribar als 8.000 metres quadrats per a la nova zona expositiva --l'Innovation Market-- i per albergar tres competicions d''startups' tecnològiques que ja tenen 500 aplicacions inscrites, la majoria d'Espanya i els Estats Units.

A la zona expositiva per a 'startups', els emprenedors mostraran els seus productes i podran fer 'networking' amb inversors i empreses --ja s'han tancat 800 cites--, i també hi ha programats una quarantena de tallers i sessions de treball de petit format.

El programa tindrà tres eixos temàtics, un per dia i cadascun amb la seva competició d''startups': un serà el Disrupted by Mobile, centrat en com està revolucionant la tecnologia els negocis tradicionals.

El segon tema serà l''Internet of Things' que tractarà sobre la incorporació d'internet en més àmbits de la vida quotidiana, i, l'últim, el 'Digital Media', sobre les noves maneres de generar i consumir continguts, especialment en els dispositius mòbils.

Valls ha resumit que 4YFN pretén ser "punt de trobada" d'emprenedors, inversors i empreses interessades a incorporar avenços tecnològics, i que la implicació d'aquest tercer col·lectiu --gràcies a les sinergies amb el MWC-- els diferència d'altres esdeveniments internacionals d'emprenedoria tecnològica.

4YFN també vol ser un accelerador d''startups' adaptant-se a les necessitats de cada perfil, i busca connectar la innovació de Barcelona amb la de referents mundials del sector, com Silicon Valley, ha exemplificat Valls.

En la seva primera edició, 4YFN va reunir 2.220 participants de 67 països i va comptar amb 156 conferenciants, entre els quals destaquen Nathan Blecharczyk (Airbnb) i Jan Koum (WhatsApp).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés