Publicat 31/03/2014 15:14

Freixenet presenta a Alimentaria tres reserves per commemorar el seu centenari

Pere Bonet (Freixenet)
EUROPA PRESS

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 31 març (EUROPA PRESS) -

Freixenet ha presentat aquest dilluns a Alimentaria, el saló internacional de l'alimentació i les begudes que se celebra fins dijous al recinte Gran Via de Fira de Barcelona, tres reserves per commemorar el centenari de la primera ampolla que es va posar a la venta sota aquesta marca.

Així, el director de comunicació de la firma, Pere Bonet, i el director d'enologia, Josep Buján, han presentat la selecció de tres dels seus caves més emblemàtics: Carta Nevada, Cordón Negro i Reserva Real.

Bonet ha destacat que el Carta Nevada, que es va comercialitzar el 1941 i del qual se n'han venut 1.500 milions d'ampolles, "va socialitzar el cava a Espanya", ja que amb aquest producte es va crear una organització comercial específica i una presentació diferent, en ampolla blanca.

Cordón Negro va sortir al mercat el 1974, i va suposar una segona revolució, presentat en ampolla negra i del qual s'han venut 750 milions d'unitats gràcies a la creació d'una xarxa internacional amb la qual Freixenet va anar conquistant país per país.

Alhora, Freixenet va presentar el Reserva Real el 1987 amb motiu d'una visita dels Reis d'Espanya, i va néixer com un cava singular per la creació enològica de la cuvée.

Grup Freixenet, que és present a 141 països, va registrar un benefici de 10 milions d'euros i va arribar als 520 milions de facturació en el seu últim exercici fiscal, que va acabar l'abril, una xifra superior a la de les vendes de l'any anterior, que van ser de 513 milions.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés