Publicat 09/06/2015 13:28

Foment i Generalitat coincideixen en la urgència de connectar els ports per al Corredor Mediterrani

J.Cornet, S.Vila, X.Trias, J.Gómez-Pomar, E.García y E.Lacalle
EUROPA PRESS

BARCELONA, 9 juny (EUROPA PRESS) -

El secretari d'Estat d'Infraestructures, Transports i Habitatge, Julio Gómez-Pomar, i el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila, han coincidit aquest dilluns en la urgència de resoldre la connectivitat dels ports per al desenvolupament del Corredor Mediterrani, en la inauguració del Saló Internacional de la Logística i la Manutenció (SIL) 2015 que té lloc al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona.

"Per això està tan justificat que seguim mobilitzant recursos per disposar d'uns ports ben connectats amb les xarxes de transport terrestre, especialment el ferrocarril", ha assenyalat Gómez-Pomar, mentre que Vila ha destacat la necessitat de posar el focus en l'oportunitat que el litoral català pugui jugar un paper determinant en la gestió dels fluixos de mercaderies de la Mediterrània.

Per aquesta raó, el conseller ha incidit, una vegada més, en "la importància de l'alineació de totes les administracions en unes mateixes prioritats", i entre aquestes prioritats ha citat que Catalunya es converteixi en la porta d'accés al sud d'Europa.

El secretari d'Estat ha destacat el bon moment que viu el sector després dels anys de recessió, ja que durant l'any 2014 els ports espanyols van moure més de 482 milions de tones, un 5,1% més que el 2013; el transport de mercaderies per carretera va augmentar un 5,3% --es van superar els 1.184 milions de tones--; a la xarxa d'aeroports d'Aena es va incrementar el trànsit de càrrega un 7,2% --un total de més de 685.000 tones de mercaderies--; i el transport ferroviari en mercaderies va augmentar un 10,4%.

TRASPÀS DE TRANSPORTISTES A L'AUTOPISTA

Pel que fa al trànsit de mercaderies per carretera, Gómez-Pomar ha recordat que més del 95% del transport terrestre de mercaderies a Espanya es realitza per carretera, i per millorar l'ús de la xarxa viària ha indicat que el Govern espanyol pretén introduir mesures que estimulin la transferència de trànsit de vehicles pesats des de carreteres convencionals a autopistes de peatge en certs trams en què les dues infraestructures transcorren en paral·lel.

Això es faria bonificant el peatge corresponent amb l'objectiu que no es produeixi un sobrecost per al transportista: "D'aquesta manera s'incrementa la seguretat viària i es millora la circulació en trams congestionats", ha assenyalat.

També han assistit a la inauguració de la XVII edició del SIL el delegat especial de l'Estat al consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), Jordi Cornet; el president del SIL, Enrique Lacalle, i l'alcalde de Barcelona en funcions, Xavier Trias.

Lacalle ha reivindicat el SIL com el saló de la logística més important d'Espanya i el segon d'Europa, mentre que Cornet ha agraït l'impuls que el certamen dóna a Barcelona, ja que aquest any el congrés ha reunit 550 empreses, el 45% internacionals, en 20.000 metres quadrats d'exposició.

Trias ha defensat que Barcelona ha estat punta de llança de la sortida de la crisi, i és una ciutat d'indústria, comerç, serveis, noves tecnologies i logística: "Barcelona serà logística o no serà", ha dit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés