BARCELONA 8 nov. (EUROPA PRESS) -
El Saló Internacional de Minerals, Fòssils i Joieria Expominer mostrarà des d'aquest divendres i fins al diumenge una àmplia oferta de meteorits, alguns dels quals procedents de Mart i amb preus que poden arribar als 2.000 euros el gram, 60 vegades el preu de l'or.
En un comunicat, Fira de Barcelona ha assegurat que alguns d'aquests objectes poden arribar a revaloritzar-se entre un 300 i un 400% en "pocs anys", i ha recordat que al recinte del Palau 1 del recinte de Montjuïc (Barcelona) també hi haurà minerals, fòssils i gemmes.
Entre els cossos procedents de Mart, destaquen els fragments del KG002, "un dels més particulars que s'hagin descobert mai", segons l'expositor i expert José Vicente Casado.
Casado ha matisat que també es podran trobar altres trossos més assequibles, com el del meteorit de Txeliàbinsk (Rússia), que va caure el 15 de febrer en la població i que té un preu de 15 euros el gram.
Aquesta gran diferència de preus s'explica perquè d'aquest cos van caure entre 4.000 i 6.000 quilos, mentre que només es coneixen unes 50 unitats procedents de Mart, amb un pes total de 20 quilos.
TOMBES DE FARAONS
Una altra de les curiositats que s'exposarà aquest any és el vidre líbic, un material del Sàhara d'origen desconegut, tot i que tot indica que es tracta d'una tectita formada per l'impacte d'un meteorit que va fondre arenas riques en calci i magnesi.
"El cràter de l'impacte encara no es coneix, però sí que s'han trobat a l'interior del vidre líbic bombolles amb elements propis dels meteorits, que van quedar atrapats al procés de xoc i fusió", ha mantingut Casado.
El vidre líbic s'ha usat des de l'antiguitat per fer puntes de fletxa al paleolític i amulets funeraris, alguns d'ells trobats en les tombes dels faraons.
A més, durant aquest cap de setmana, a l'Expominer també es podrà veure una mandíbula de mamut d'uns 15.000 anys d'antiguitat, entre d'altres peces singulars.