Publicat 03/04/2014 14:27

La crisi porta els compradors a fixar-se més en el preu i en les ofertes

Salón Alimentaria 2014
EUROPA PRESS

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 3 abr. (EUROPA PRESS) -

La crisi econòmica ha modificat els hàbits dels consumidors espanyols a l'hora de comprar productes d'alimentació i ha incrementat el nombre de persones que es fixa en el preu i en les promocions i que fan compres petites i més freqüents per adquirir només allò que necessiten, segons un estudi presentat al saló Alimentaria que se celebra al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona.

L'estudi, que ha realitzat l'Associació d'Empreses de Gran Consum (AECOC), destaca el canvi en la forma de comprar ja que el 80% dels compradors fan una llista de les seves necessitats per controlar la despesa i el 90% assegura que consulta fullets a la botiga o a Internet abans de fer les seves compres.

La crisi ha incrementat el nombre de persones que es fixen cada vegada més en el preu (un 90% dels consumidors) i en les promocions i ofertes (el 89%).

També destaca un canvi en la forma de comprar, ja que el 40% dels compradors realitza compres petites i més freqüents, reduint-se el nombre de persones que fa una compra gran a començament de mes i que després la complementa amb compres petites.

El responsable de l'estudi, Marc Torres, ha explicat que "tot això indica que cada vegada més gent compra exactament el que necessita per al mateix dia o per a la setmana, i que es planifica amb antelació el que adquirirà".

L'informe també analitza l'auge de les botigues tradicionals d'alimentació regentades per estrangers, que són 7.495 a tot Espanya, cosa que representa el 25% del total.

Aquest percentatge s'incrementa a les grans ciutats, com a Madrid, on el 75% de les botigues tradicionals d'alimentació estan regentades per estrangers, i a Barcelona, amb un 62%.

"És un canal que està creixent pel factor de la proximitat, que ha sabut llegir les necessitats del consumidor i que registra com a productes més venuts el pa del dia, begudes no alcohòliques, snacks, fruita i verdura", segons Marc Torres.

Pel que fa a les compres a través d'internet, l'estudi posa de manifest que hi ha "un gran potencial de creixement", ja que només el 27% de les persones que compren en línia adquireixen productes d'alimentació.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés