Actualizado 12/03/2015 13:54

Cordón: El repte és "convertir-se en un operador global"

Mobile World Congress MWC 2015 Barcelona Fira Gran Vía
Foto: CARLOS HERGUETA

"Que sigui tan important el negoci en altres punts del món com a Barcelona"

   L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 12 Mar. (EUROPA PRESS) -

   El director general de Fira de Barcelona, Agustí Cordón, ha marcat com a repte de futur "convertir-se en un operador global, de manera que tan important sigui el negoci que té en altres punts del món com el que té a Barcelona".

   En una conferència organitzada pel Fòrum Empresarial del Llobregat, ha dit aquest dijous que Fira ha superat la crisi amb la seva aposta per mantenir els salons propis, atreure esdeveniments externs --sobretot de salut i noves tecnologies-- i convertir-se en un operador global, exportant productes com el saló Alimentaria i el Smart City Expo.

   "Si haguéssim fet el que ja fèiem, ens hauria passat el que a d'altres institucions firals; en canvi, el que hem fet ens ha permès tenir uns resultats molt bons i ser una plataforma de suport a les empreses", ha apuntat.

   Fira de Barcelona va registrar el 2014 una facturació rècord de 151 milions d'euros i aquest any espera obtenir també uns bons resultats, amb una previsió de dos milions de visitants i 30.000 clients.

APORTAR "VALOR DE VERITAT"

   Cordón ha reivindicat aquest dijous el seu paper com a institució que aporta "valor" a les empreses i a la societat, contribuint a transformar diferents sectors, com noves tecnologies, salut i educació.

   Ha defensat el model de gestió de Fira, basat en "la complicitat i la generositat compartides entre les administracions i el sector privat".

   Referint-se al qüestionament de la política de grans esdeveniments com el MWC arran d'unes declaracions d'Ada Colau (Barcelona en Comú), Cordón ha dit que "el que fa Fira, amb la complicitat dels seus accionistes i administradors, és treballar per un nou relat que aporti valor de veritat".

   Ha defensat també que l'economia que està generant el MWC és molt important, i ha afegit: "Encara ho és més el nou model industrial que està darrere de la revolució dels objectes connectats i de la tecnologia mòbil per a la nostra economia i la de les nostres empreses".

   "Incorporar en el nostre ADN empresarial el concepte digital i de mobilitat en àmbits com la salut, l'automoció, el gran consum o l'hostaleria també és un rol de Fira, que també participa una mica en aquest tipus de transformacions", ha dit.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés