Publicat 01/04/2014 12:30

Castella i Lleó prepara una estratègia per internacionalitzar el sector agroalimentari

La consejera de Agricultura de CyL, Silvia Clemente
EUROPA PRESS

La marca 'Tierra de Sabor' permet triplicar el nombre de productes i el d'empreses des de la seva creació

L'HOSPITALET DE LOBREGAT (BARCELONA), 1 abr. (EUROPA PRESS) -

Castella i Lleó està preparant una estratègia de suport amb horitzó al 2017 per al sector agroalimentari que té com a objectiu fomentar l'ocupació, facilitar línies de finançament i impulsar la internacionalització de les empreses.

Així ho ha dit aquest dimarts en declaracions als mitjans la consellera d'Agricultura i Ramaderia de Castella i Lleó, Silvia Clemente, que ha explicat que el pla encara està en fase de desenvolupament, si bé ha avançat que contindrà ajudes directes, una línia de préstecs amb el Banc Europeu d'Inversions com a soci, ajudes per a la promoció, i també una dotació per impulsar el desembarcament d'empreses a mercats exteriors.

El juny es desenvoluparà una de les primeres accions internacionals a Londres, en un espai anomenat Hispania, i s'acabarà el setembre amb una trobada entre empreses i compradors del Regne Unit per facilitar contactes comercials amb l'acompanyament i l'assessorament de la Junta.

195 EXPOSITORS

Clemente ha fet aquestes declaracions en el marc del saló Alimentaria, que es farà fins al dijous al recinte Gran Via de Fira de Barcelona, i ha destacat que Castella i Lleó és la segona comunitat amb més representació a la fira, després de Catalunya, en tenir 195 expositors i 2.136 metres quadrats de superfície repartits en quatre pavellons.

La consellera ha destacat que aquesta alta participació es deu als bons resultats recollits a l'Alimentària 2012, una edició que les empreses de Castella i Lleó van realitzar 3.696 contactes comercials, i l'objectiu d'aquest any és seguir impulsant la marca 'Tierra de Sabor', el planter de productes de qualitat de la regió.

Des de la creació d'aquesta ensenya, s'ha duplicat el nombre de productes i gairebé triplicat el d'empreses, en passar de 326 indústries agroalimentàries i 2.309 productes autoritzats el 2009, a 826 indústries i 4.241 productes aquest any, i les vendes han passat de 35 milions a 75,6 milions d'euros.

INFORME NIELSEN

Clemente ha mantingut una trobada amb empresaris assistents al saló en la qual els ha presentat l'estudi de seguiment de la marca que anualment realitza la consultora de mercats Nielsen, que revela que un 30% dels entrevistats pagaria un preu més alt per un producte adherit a 'Tierra de Sabor', una xifra que se situa al 42% entre els consumidors de Castella i Lleó.

L'ensenya ha augmentat el seu índex de valor, a tot espanya i a Castella i Lleó, de manera que el 82% dels consumidors recomanaria els productes 'Tierra de Sabor', i un altre 81% els té entre els seus preferits, i a més els productes més associats a l'ensenya segueixen sent els vins, formatges i carnis.

La consellera ha destacat que la indústria agroalimentària és un sector clau per a la comunitat, ja que el 2012 les més de 3.000 empreses del sector van facturar 10.100 milions d'euros, i des del 2001 l'ocupació ha augmentat un 21%, fins a 35.691 professionals.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés