Actualitzat 04/06/2014 16:01

Bizbarcelona 2014 potenciarà la internacionalització i el finançament de pimes

Sònia Recasens, Felip Puig, Josep Lluís Bonet y Miquel Valls
EUROPA PRESS

BARCELONA, 4 juny (EUROPA PRESS) -

La IV edició del saló per a emprenedors, autònoms i pimes Bizbarcelona ha obert les portes aquest dimecres al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona amb dos àmbits com a protagonistes: la internacionalització i el finançament de les pimes.

Han assistit a l'acte d'inauguració la presidenta del Bizbarcelona i tinent d'alcalde d'Economia, Empresa i Ocupació de l'Ajuntament de Barcelona, Sònia Recasens; el conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, Felip Puig; el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls; i el president de Fira de Barcelona, Josep Lluís Bonet.

Recasens ha destacat que les empreses acudeixen al Bizbarcelona a la recerca de solucions perquè el talent culmini en un projecte empresarial; ha remarcat la importància de la present edició perquè "Catalunya i Barcelona estan sortint de la crisi", i ha assegurat que al saló les empreses que vulguin créixer i consolidar-se hi troben els recursos necessaris per fer-ho.

"Tot i que la recuperació hagi començat hem de continuar sortint al món, pensar en mercats globals i insistir en la innovació tecnològica", ha explicat el conseller Puig, i ha afegit que iniciatives com Bizbarcelona van en aquesta direcció.

Puig confia que la present edició comporti un "punt d'inflexió" per consolidar un nou model productiu de l'economia catalana, i ha celebrat la col·laboració entre administracions i empreses elogiant els seus resultats.

Ha declarat que "ha arribat l'hora del finançament per a les empreses" i l'ha marcat com a nova prioritat per als pròxims mesos, destacant la importància de la creació dels nous models de finançament que proposa Bizbarcelona.

Durant la celebració del saló aquest dimecres i dijous, els fòrums First Tuesday i Capital Pimes posaran en contacte pimes amb inversors privats, igual que el Mercat del Finançament, organitzat per l'Ajuntament de Barcelona i patrocinat per l'Institut Català de Finances (ICF) de la Generalitat i amb un potencial pròxim als 100 milions d'euros.

Així mateix, hi acudeixen plataformes de 'crowdfunding' (finançament col·lectiu) de la capital catalana, i l'Associació Espanyola de Franquícies defensa els beneficis d'aquest model de negoci per als petits empresaris a l'àrea BizFranquicias&Retail.

Bizbarcelona té un centenar d'expositors, 328 ponents, 178 conferències i 'workshops' i diverses àrees d'assessorament i contactes de negocis.

S'estructura en cinc àrees temàtiques: vendes i internacionalització; màrqueting 2.0, xarxes socials i comerç electrònic; finançament i gestió empresarial; innovació en productes i serveis; i noves tendències i oportunitats.

Té espais com el Bizecommerce, dedicat al comerç electrònic i en què els visitants troben totes les solucions per poder comercialitzar els seus productes i serveis a través de la xarxa.

També acull sessions en les quals diverses pimes europees revelen les claus del seu èxit, com també l'àrea BizExporta, en què la Cambra de Comerç de Barcelona, la Generalitat i La Caixa donen a conèixer els seus programes per a l'exportació.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés