Publicat 17/04/2015 07:23

Arrenca el saló B-Travel centrat en el turisme d'experiències

Salón Internacional del Turismo de Catalunya (SITC) 2014
EUROPA PRESS

BARCELONA, 17 abr. (EUROPA PRESS) -

El saló B-Travel, que substitueix al Saló Internacional del Turisme de Catalunya (SITC), espera superar en la primera edició de la seva nova etapa --s'ha transformat després de 23 anys-- els 27.000 visitants de 2014, i arribar a públics que fins ara no assistien al saló gràcies a la seva especialització en el turisme d'experiències.

Segons la directora de B-Travel, Marta Serra, l'objectiu d'aquesta transformació de l'esdeveniment és "evolucionar per donar resposta als nous interessos dels viatgers", que ha assenyalat que cada vegada més demanden una oferta turística més personalitzada i experiencial.

El saló tindrà lloc entre aquest divendres i diumenge al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona, i tindrà expositors de destinacions turístics de Catalunya, de gairebé totes les comunitats autònomes --no estaran Ceuta i la Rioja-- i de més de 50 països i regions de tot el món, entre els quals destaquen com a novetat Cambodja i Singapur, que participen per primera vegada a l'esdeveniment.

B-Travel promocionarà l'oferta turística segons cinc grans tendències: 'B-Happy' agruparà els viatges en família i amb amics, les escapades romàntiques i de 'wellness'; 'B-Culture', propostes relacionades amb l'art, la història i la cultura; 'B-Special', turisme un altre cop luxe, de compres, de redescobriment del local; 'B-Adventure' per als amants de l'esport, la naturalesa i l'aventura, i 'B-Delicious' amb rutes eno-gastronòmiques.

En aquesta edició, B-Travel reunirà l'oferta d'experiències que ofereixen al voltant de 200 expositors, que representen al voltant de mil empreses, entre destins nacionals, internacionals, agències de viatges, hotels, companyies de transport, navilieres i productes i serveis turístics.

NOUS PÚBLICS

La intenció és obrir-se a nous públics i tenir un major impacte, per la qual cosa s'ha creat una plataforma digital, anomenada 'B-Travel Community', a través de la qual es pretén arribar als viatgers al llarg de l'any amb promocions personalitzades segons les seves preferències.

Fins ara, el públic que acudia al saló --el 90% és català-- era familiar i parelles, el 70% tenia entre 30 i 50 anys, i la intenció és arribar a gent més jove, així com també a majors franges d'edat.

ACTIVITATS I JORNADES

L'esdeveniment tindrà la zona gastronòmica 'B-Delicious', amb degustacions a un euro, i el 'B-Travel Experience Àrea', en què participaran ponents com el president de la cadena hotelera Room Mate, Kike Sarasola; xefs amb estrelles Michelin com Paco Pérez i Fina Puigdevall; l'arquitecta Benedetta Tagliabue, i 'bloggers' de referència, entre d'altres.

El saló acollirà també diferents jornades per reflexionar sobre les tendències de la indústria turística, com el Student Tourism Congress, que es farà al recinte Gran Via, dirigit a estudiants de turisme que tindrà el xef Ferran Adrià i el conseller delegat de Vueling, Álex Cruz.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés