Actualitzat 17/12/2013 22:03

170 expositors de tot el món tractaran els reptes del vehicle elèctric a Barcelona

A. Aghili, M. Masià, S. Recasens y A. Del Solar presentan el EVS27
EUROPA PRESS

BARCELONA 6 nov. (EUROPA PRESS) -

Més de 170 expositors, el 75% d'ells de fora d'Espanya, es reuniran al congrés EVS27, que es farà al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona del 18 al 20 de novembre, per abordar els reptes i les noves tendències del vehicle elèctric.

En roda de premsa aquest dimecres, la directora del saló, Adriana del Solar, ha explicat que entre els principals temes de debat es troben les bateries i les infraestructures de recàrrega d'aquest tipus de vehicles, així com les polítiques públiques necessàries per impulsar la mobilitat sostenible de cotxes a nivell nacional i internacional.

Mostra d'aquesta vocació mundial és que el saló tindrà deu pavellons internacionals dedicats a la Xina, el Canadà, Holanda, Eslovènia, Noruega, França, el Regne Unit, els Estats Units, Dinamarca i Alemanya, i que el 90% dels visitants registrats fins avui procedeix dels cinc continents.

El saló tindrà 8.000 metres quadrats d'exposició i la previsió és que per ell passin unes 7.000 persones que generaran a la ciutat un impacte econòmic d'uns quatre milions d'euros.

"És una oportunitat única del sector català per convertir-se a la punta de llança de la mobilitat sostenible", ha afirmat la segona tinenta d'alcalde, Sònia Recasens, que ha destacat que aquest tipus d'esdeveniments també serveixen per desestacionalitzar la temporada turística.

A més, ha assegurat que l'impuls del vehicle elèctric és una "aposta de futur" que impactarà transversalment en el teixit industrial i que permetrà crear llocs de treball qualificats.

Més enllà dels expositors, la fira tindrà diverses activitats de "valor afegit", com tallers formatius dirigits a estudiants, accions de 'networking' entre empreses innovadores i inversors i xerrades per mostrar els beneficis del vehicle elèctric, i alhora oferirà als assistents la possibilitat de conduir-los.

EXPOELÈCTRIC

Del 16 al 17 de novembre --dos dies abans d'EVS27-- Barcelona també acollirà en Arc del Triomf la tercera edició d'EXPOelèctric, que té per objectiu "acostar el vehicle elèctric de zero emissions a la ciutadania".

Segons ha explicat el director de l'esdeveniment, Ramon Caus, una de les activitats serà una demostració pràctica de com seria Barcelona si només hagués cotxes ecològics.

Per a aquesta activitat, entre la Ciutadella i l'Estació del Nord només circularan vehicles elèctrics --com cotxes, motos i autobusos de TMB--, i abans i després de l'experiment es mesuraran paràmetres com el soroll, la contaminació i la temperatura.

"Si aconseguim que el ciutadà provi un cotxe elèctric, canviaran moltes coses", ha afirmat Caus, que preveu rebre uns 10.000 visitants.

Precisament, al llarg del cap de setmana, aquestes persones podran posar-se al volant de models com el Nissan LEAF, el BMW i3, el Renault ZOE, el Volkswagen e-UP i l'iCar0.

Contingut patrocinat