Publicat 04/03/2019 16:32

FGC preveu construir un segon túnel entre el Valls i Barcelona i connectar Plaa Espanya i Grcia

El conseller de Territori, Dami Calvet
EUROPA PRESS

La seva estratgia fins al 2030 apostar per convertir-se en una plataforma de mobilitat i les estacions 4.0

BARCELONA, 4 març (EUROPA PRESS) -

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) preveu construir un segon túnel per a la línia entre el Valls i Barcelona i connectar les estacions de Plaa Espanya i Grcia de la línia L8, segons ha explicat aquest dilluns el conseller de Territori i Sostenibilitat, Dami Calvet.

Ho ha exposat en la presentació de l'Agenda 1030 de FGC, amb la qual es volen fixar les línies d'actuació de l'empresa pública per als propers anys, juntament amb el president de FGC, Ricard Font.

La construcció d'un segon túnel a la línia del Valls i Barcelona permetr reduir el temps de viatge sobre la mitja hora i duplicar-ne la capacitat per competir amb el vehicle privat: "És la gran infraestructura metropolitana dels propers anys", ha ressaltat Calvet.

S'haur de planejar amb l'Autoritat Metropolitana de Barcelona (ATM) i s'espera que l'estudi informatiu estigui finalitzat per al 2020.

Per al conseller, el projecte de la L8 que permetr la connexió entre les estacions de Plaa Espanya i Grcia ser una de les prioritats de FGC en els propers anys i també s'espera que el 2020 estigui a punt per poder licitar-lo.

En aquest pla es planeja la construcció de bescanviadors d'autobusos a l'estació de Plaa Espanya i al voltant de la de Francesc Maci, els quals Font ha indicat que funcionaran per connectar els serveis de tren, bus i metro.

ESTRATGIA DE FGC

L'agenda de FGC fins al 2030 té com a eixos estratgics la sostenibilitat, la globalització, la tecnologia i les persones, fent referncia tant als ciutadans com als treballadors de l'empresa pública, ha detallat Calvet.

"L'estratgia de FGC no es pot improvisar", ha argumentat el conseller i ha apostat per planificar-la correctament per adaptar-se i preparar-se per als reptes de futur que es plantegen en la mobilitat i l'oci.

Ha assenyalat que aquest pla de FGC es constitueix com una "agenda oberta i viva" per donar resposta a aquests reptes amb accions i projectes des d'un punt de partida que s'anir emmotllant segons com vagin evolucionant qüestions com el transport.

En aquest sentit, Font ha sostingut que FGC ha de passar de ser una empresa ferroviria a una de mobilitat en el futur, per la qual cosa espera comptar amb l'ATM i la resta d'operadors i integrar en una plataforma tecnolgica tots els serveis "des que surts de casa fins on vas".

També ha apostat per estacions 4.0 i intermodals que ofereixin des de serveis de mobilitat fins a activitats diverses com espais de cotreball i paqueteria, i integrar el transport de mercaderies amb autopistes ferroviries i el de paqueteria amb serveis d'última milla al voltant dels nuclis de Martorell i Rubí (Barcelona).

Calvet ha defensat reobrir el trasps de Rodalies i establir una relació bilateral entre l'Estat i la Generalitat per millorar aquest servei de transport i les seves infraestructures: "Estem farts de queixar-nos".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés