Publicat 19/01/2021 12:05CET

FGC assoleix "màxims històrics" en puntualitat i qualitat del servei el 2020

FGC (Arxiu)
RAMON@RAMONVILALTA.COM / FGC - Archivo

BARCELONA, 19 gen. (EUROPA PRESS) -

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha tancat el 2020 en "màxims històrics" de puntualitat i qualitat del servei malgrat el context d'excepcionalitat per la pandèmia del coronavirus, segons ha valorat aquest dimarts en un comunicat.

En concret, l'índex de puntualitat es va situar en el 99,61% a les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia, que supera el 99,48% del 2019, i en el 99,47% a la línia Lleida-la Pobla, que millora el 99% d'un any abans.

D'altra banda, l'índex de control de gualitat (ICQ) ha assolit el segon valor històric més destacat a les línies metropolitanes, amb un 99,12%, i el seu rècord a Lleida, amb un 99,18%.

La puntuació de la línia Lleida-la Pobla s'ha aconseguit malgrat tenir un dels dos combois immobilitzat durant bona part de l'any a causa dels danys pel temporal Gloria, que s'ha substituït per trajectes per carretera.

Durant el 2020, la demanda de les línies metropolitanes es va situar en 47,5 milions de viatgers, mentre que a Lleida va ser de 104.697 persones.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés