Publicat 26/03/2020 13:57

FGC adapta el seu servei després d'una caiguda de passatgers del 92% aquesta setmana pel coronavirus

Imatge de recurs d'un tren de FGC
FGC

BARCELONA, 26 març (EUROPA PRESS) -

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) adaptar la seva oferta de trens a les necessitats actuals de mobilitat davant la crisi del coronavirus i la caiguda de més d'un 92% de passatgers registrada aquesta setmana en les línies metropolitanes: un 94% en la línia Barcelona-Valls i un 89% en la Llobregat-Anoia.

Aquesta reducció ha suposat que hagin deixat de viatjar en FGC uns 315.000 usuaris diaris i en tot moment la concentració de persones als trens i les andanes ha estat per sota d'un ter, garantint la distncia de seguretat recomanada, ha informat aquest dijous en un comunicat.

Així, a partir d'aquest dissabte FGC oferir en la línia Llobregat-Anoia un tren per hora en la R5 (Barcelona-Manresa), R6 (Barcelona-Igualada, amb fi i inici a La Pobla de Claramunt) i en la L8 (Pl. Espanya-Molí Nou Ciutat Cooperativa).

La composició dels trens ser doble, circulant tots els trens amb sis cotxes per garantir una concentració de viatgers per sota del 33%.

En la línia L7 (Av. Tibidabo) s'operaran quatre trens per hora i es donar servei fent transbord en l'estació de Grcia per continuar fins a la de Pl.Catalunya, transformant-se en un servei llanadora entre Grcia i Av.Tibidabo; aquest servei es mantindr també a partir del proper dilluns.

ELS ASCENSORS S'ACTIVARAN DES DEL CENTRE DE CONTROL

Per minimitzar el risc d'infecció i de contagi entre usuaris, FGC modifica a partir d'aquest dissabte l'operativa de funcionament dels ascensors de les seves estacions, que s'operaran a distncia de forma centralitzada i s'activaran des del centre de control, amb el que es vol evitar que els usuaris hagin de prémer el botó.

Ara, hauran de contactar amb el centre de control per telfon en el número gratut 900901515 i a través de l'intrfon dels punts d'ajuda de les estacions, i l'accés als ascensors estar limitat a un mxim de dues persones.

FGC també ha intensificat aquests dies la neteja i higiene de les seves installacions, els maquinistes obren i tanquen les portes dels trens de forma automtica i s'han tancat els centres d'atenció al client per realitzar l'atenció via telefnica, entre d'altres mesures.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés